Syukur Alhamdulillah, sorang anak acik, si Nur Zayani udah habis belajar. Sekarang sedang berusaha mencari kerja tetap. Moga Allah murahkan rezekinya, mudahkan urusannya.
Shahmah pulak, dah tamatkan Diplomanya dengan jaya, dan meneruskan perjuangannya dgn mendaftarkan diri untuk sambung bajar peringkat degree di Uitm Shah Alam pula.
Sementara Hazirah, berjaya mendapatkan tempat ...yang sama dengan abangnya.... untuk berjuang, mendapatkan gulungan ijazah setelah berjaya menamatkan pembelajarannya di Matrikulasi....kata orang, belajar di Kolej Matrikulasi, tough...kena bersungguh2....kalu tak, sesia je lah masa setahun atau 2 tahun yang dihabiskan di sana tu..klu gagal. Alhamdulillah, Hazirah berjaya mengharungi pahit getir selama ia di Matrik itu. Walopun cukup makan je pointer yang diperolehinya, namun, dgn kehendak dan kurnia Tuhan, dia berjaya menempatkan diri, untuk mengikuti bidang kursus yang dimintanya...tidaklah kena lelong...syukurr lagi..moga dia akan berusaha lebih gigih dari sebelum ni, untuk mencapai kejayaan di menara gading itu kelak.
Tu je nak citer. Tujuan, untuk mendapatkan doa kalian juga...moga Allah permudahkan urusan dan murahkan rezeki anak2 acik nih...Bukan senang utk senang. Bukan senang nak lalui smua ujian2 sebelum ketemu kejayaan dan kebahgiaan.
Acik nak mereka rasa kesusahan, sebelum menikmati kesenangan. Jangan harapkan senang dahulu, tapi kelak susah kemudian. Lebih2 lagilah, kalu kesenangan di dunia, yang boleh mencipta kesiksaan di akherat...jadilah insan berilmu yang beriman dan bertakwa.
Aamin.
hmmm...lama acik tk hapdet..sbb tiada idea...sejak,
-
-
-
-
-
-
-
berebut PC dgn diorg ni. Tak lama lagi diorg dah masuk belajar...maka acik tk la berebut lagi...dan ilham, akan mudah dtgnya untuk menaip dalam keadaan aman damai....yaaaaaahoooooooooo....hehehe..insyaAllah...
Sekian.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
alhamdulillah acik, moga diaorg semua berjaya dunia akhirat.
ReplyDeletemekasih zany...aaminn...
ReplyDeleteAlhamdulillah..anak2 acik berjaya..berkat doa ibu dan usaha dia orang juga..teruslah berjuang untuk yang menyambong pelajaran tu..semoga kejayaan sentiasa mengiringi perjalan mereka..insyaalah dengan izin allah..berjaya...
ReplyDeleteAcik,
ReplyDeleteBanyakalah buat DUIT....Doa, Usaha,Iltizam, Tawakal. IsyaAllah, berjaya.
Caiyok caiyok...
ReplyDeletekak erna - InsyaAllah..aamin..mekasih kak..
ReplyDeleteKak Nora -
thx...akan diamalkan.
Jeen-
Yeszzz....caiyok utk diorg....
acik, aduyai lamo botul tak monyorang kek sini. acik pun solalu na monyopi. ni nanti bilo dah tak borobut pc, update la solalu..
ReplyDeletecik.. anak-anak bojayo hati omak bapak gak yang kombang. borakit2 ko hulu boronang2 ko topian, lamo bona tak boronang...jommm..
acik salu je boronang...mlm tdi poie laiee... kak pah tu je...hehhe..
ReplyDeletetahniah! kpd ibu yg berjaya mendidik anak menjadi org yg berguna - yg dah habis belajar, yg nak sambung belajar dan yg nak mula belajar...
ReplyDeleteshamah nak sambung degree engineering ke, course apa? dekat shah alam ke? anak kteh nak daftar 27hb ni jugak kejuteraan (elektrik), tah2 depa besa berselisih kat fakulti depa tu.
- dizz
k.teh,
ReplyDeletemekasih...bukan engineering ...tpi mang kat shah Alam..
daftar 27? sama la dgn zirah...boleh la kita jumpa nnt...ahaks..
insyallah berjaya, caiyuk caiyuk :D
ReplyDelete