Saturday, July 10, 2010

Rama-rama kehidupan


 Hah..dapat gak snap gambar rama-rama bakang umah kamfung acik nih....liar sungguh...tak reti duk diam.


Ye....acik balik kamfung arini....dah lama tk mesin rumput.  Kali ni did extra job..

Mesin rumput kat kawasan kebun sayur emak acik....tebal sungguh rumput2 duri semalu bagai kat situ...  



Selain dari itu, memusim buah ni, apa lagi...rezeki lah, cam biasa.. sedikit moktan dan manggis tu yang jadik habuan acik dan anak2...

Tapi manggis nih sikit je dapat. Sebab acik kono gigit penyengat...terus belari balik sapu ngan minyak gamat, kat pipi gebu acik yg kena gigit tuh. Potong stim yo nk kait manggis tu..huhu.


 
Moktan, si Nurzayani yang kait dgn adik dia, Shahmah.  Msa tu, acik gi mesin rumput.  Ciput je dikaitnya...utk tekak dia adik badik je..aduyaiii....
Dah ponuh keto....kami pun balik la...kejap je baliknya.  Sampai malam tadi, hingga tengahari sabetu yang mulia ini. Acik, menyandar je kat bakang ...jadik mak datin..sementara bebudak bedua nih uruskan pemanduan berhemah menuju ke destinasi.

Enak hidup begini dong.. :)  Kalu pakei supir hari2 gini...

Salam hujung minggu buat semua.

8 comments:

  1. Sedap ye acik, jadi mem ada dreber. Senang, anak-anak dah boleh diharap bawa acik ke mana-mana.

    ReplyDelete
  2. acik..manggis tu..alahai..sodap e..akak ponah boli manggis tu..40 sen sebiji acik..tapi nak buek camano..dah anak ngan omak samo2 suko manggis..

    ReplyDelete
  3. kak nora - betul..senang.
    tak senangpun ada..
    sebab acik udah patah kaki...sbb diorg memasing nk guna keter..acik yg tekorban...pendek langkahkuuu....huhu

    ReplyDelete
  4. kek erna - mahal eh...klu tau, acik kait bebanyak, open table kat tepi jalan...meniaga manggis...acik kayooo...hahah.

    ReplyDelete
  5. waa...keto baru ko cik?? comell

    ReplyDelete
  6. best nya manggis itu.. zino selalu panjat dan makan atas pokok macam kluang.. hehe lepas tu baling kulit kat bawah hehe.. yg kat bawah terkulat2 menunggu hehe

    ReplyDelete
  7. Acik..

    Nie jeles nie mkn moktan ngan manggis.. huhuhu..

    ReplyDelete
  8. tijah- keto anak daro acik. keter paling morah dan paling jimat minyak..doploh hengget isik minyak tk abih lagik balik kg..heheh..berehatla keto kobal den..

    zino - acik pun suka makan kat atas ato bawah pokok...baru adventure kan..haha

    iina - sok sok balik, kita makan sengsama ye..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...