Saturday, July 10, 2010
Rama-rama kehidupan
Hah..dapat gak snap gambar rama-rama bakang umah kamfung acik nih....liar sungguh...tak reti duk diam.
Ye....acik balik kamfung arini....dah lama tk mesin rumput. Kali ni did extra job..
Mesin rumput kat kawasan kebun sayur emak acik....tebal sungguh rumput2 duri semalu bagai kat situ...
Selain dari itu, memusim buah ni, apa lagi...rezeki lah, cam biasa.. sedikit moktan dan manggis tu yang jadik habuan acik dan anak2...
Tapi manggis nih sikit je dapat. Sebab acik kono gigit penyengat...terus belari balik sapu ngan minyak gamat, kat pipi gebu acik yg kena gigit tuh. Potong stim yo nk kait manggis tu..huhu.
Moktan, si Nurzayani yang kait dgn adik dia, Shahmah. Msa tu, acik gi mesin rumput. Ciput je dikaitnya...utk tekak dia adik badik je..aduyaiii....
Dah ponuh keto....kami pun balik la...kejap je baliknya. Sampai malam tadi, hingga tengahari sabetu yang mulia ini. Acik, menyandar je kat bakang ...jadik mak datin..sementara bebudak bedua nih uruskan pemanduan berhemah menuju ke destinasi.
Enak hidup begini dong.. :) Kalu pakei supir hari2 gini...
Salam hujung minggu buat semua.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
Sedap ye acik, jadi mem ada dreber. Senang, anak-anak dah boleh diharap bawa acik ke mana-mana.
ReplyDeleteacik..manggis tu..alahai..sodap e..akak ponah boli manggis tu..40 sen sebiji acik..tapi nak buek camano..dah anak ngan omak samo2 suko manggis..
ReplyDeletekak nora - betul..senang.
ReplyDeletetak senangpun ada..
sebab acik udah patah kaki...sbb diorg memasing nk guna keter..acik yg tekorban...pendek langkahkuuu....huhu
kek erna - mahal eh...klu tau, acik kait bebanyak, open table kat tepi jalan...meniaga manggis...acik kayooo...hahah.
ReplyDeletewaa...keto baru ko cik?? comell
ReplyDeletebest nya manggis itu.. zino selalu panjat dan makan atas pokok macam kluang.. hehe lepas tu baling kulit kat bawah hehe.. yg kat bawah terkulat2 menunggu hehe
ReplyDeleteAcik..
ReplyDeleteNie jeles nie mkn moktan ngan manggis.. huhuhu..
tijah- keto anak daro acik. keter paling morah dan paling jimat minyak..doploh hengget isik minyak tk abih lagik balik kg..heheh..berehatla keto kobal den..
ReplyDeletezino - acik pun suka makan kat atas ato bawah pokok...baru adventure kan..haha
iina - sok sok balik, kita makan sengsama ye..