Saturday, July 10, 2010

Rama-rama kehidupan


 Hah..dapat gak snap gambar rama-rama bakang umah kamfung acik nih....liar sungguh...tak reti duk diam.


Ye....acik balik kamfung arini....dah lama tk mesin rumput.  Kali ni did extra job..

Mesin rumput kat kawasan kebun sayur emak acik....tebal sungguh rumput2 duri semalu bagai kat situ...  



Selain dari itu, memusim buah ni, apa lagi...rezeki lah, cam biasa.. sedikit moktan dan manggis tu yang jadik habuan acik dan anak2...

Tapi manggis nih sikit je dapat. Sebab acik kono gigit penyengat...terus belari balik sapu ngan minyak gamat, kat pipi gebu acik yg kena gigit tuh. Potong stim yo nk kait manggis tu..huhu.


 
Moktan, si Nurzayani yang kait dgn adik dia, Shahmah.  Msa tu, acik gi mesin rumput.  Ciput je dikaitnya...utk tekak dia adik badik je..aduyaiii....
Dah ponuh keto....kami pun balik la...kejap je baliknya.  Sampai malam tadi, hingga tengahari sabetu yang mulia ini. Acik, menyandar je kat bakang ...jadik mak datin..sementara bebudak bedua nih uruskan pemanduan berhemah menuju ke destinasi.

Enak hidup begini dong.. :)  Kalu pakei supir hari2 gini...

Salam hujung minggu buat semua.

8 comments:

Kak Nora said...

Sedap ye acik, jadi mem ada dreber. Senang, anak-anak dah boleh diharap bawa acik ke mana-mana.

kak Erna said...

acik..manggis tu..alahai..sodap e..akak ponah boli manggis tu..40 sen sebiji acik..tapi nak buek camano..dah anak ngan omak samo2 suko manggis..

lupekanje said...

kak nora - betul..senang.
tak senangpun ada..
sebab acik udah patah kaki...sbb diorg memasing nk guna keter..acik yg tekorban...pendek langkahkuuu....huhu

lupekanje said...

kek erna - mahal eh...klu tau, acik kait bebanyak, open table kat tepi jalan...meniaga manggis...acik kayooo...hahah.

Tijah said...

waa...keto baru ko cik?? comell

zino said...

best nya manggis itu.. zino selalu panjat dan makan atas pokok macam kluang.. hehe lepas tu baling kulit kat bawah hehe.. yg kat bawah terkulat2 menunggu hehe

iina said...

Acik..

Nie jeles nie mkn moktan ngan manggis.. huhuhu..

lupekanje said...

tijah- keto anak daro acik. keter paling morah dan paling jimat minyak..doploh hengget isik minyak tk abih lagik balik kg..heheh..berehatla keto kobal den..

zino - acik pun suka makan kat atas ato bawah pokok...baru adventure kan..haha

iina - sok sok balik, kita makan sengsama ye..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-