Tuesday, March 16, 2010
Berubah arah
malam ni senornya nak gi brenang. Dah siap pakai baju renang dalam kat belah dlm...
Acik pakat ngan Lyn. Memula nak gi joging cam semalam*...tpi pehtu si Nurul beriyer2 merayu ngajak gi brenang. Maka kami tukar plan dari gi padang, pegi ke kolam kononnya.
Itupun dengan ayat berlapis/berlapik : buatnya ujan, kolam pun tak dpt, padang pun telepas.
Bila jam dah nak menunjukkan pukul 8 malam, acik pun kelam kabut bersiap. Lalu meluncurkan kereta ke kolam renang biasa kami. Dan cam biasa, bila sampai, kami trus ke bilik kaunter tiket... tpi adik kat situ, senyum2, kata,
"Kolam tutup kak. ...!! Sampai minggu depan!"
Adeiihh...lalu acik pun balik dan menukar pelan dengan berenang di atas katil sahaja. Hmm..best gak....wakakakka..
Peristiwa yang sama berlaku pada Lyn dan Nurul ketika mereka sampai ke kaunter adik manis tuh...dan smua mereka ketawa sendiri terkenang pada ayat berlapik tuh.... haaa...fadan muka... tak eksesais la kita arini....muahaha..
*semalam acik joging dgn Lyn, setelah sekian lama tk berjoging....sebab tadek kawan...(patot plk!!!) Masa kat tempat jogin tu, kami tekejut, udah ada tempat eksesaiz yg dibina dik PJH untuk pengunjung taman itu.
Acik dgn Lyn pun dengan bersemangat mencuba segala peralatan yang disediakan itu. Rowing machine, Air walker, Leg Press, self weighted rower , Tai chi spinner dan memacam nama lagi.
Akhirnya kami mencuba Air Walker ni... rasa sungguh selesa. Lyn guna, acikpun guna.
Tapi, bila kami turun je dari mesin nih.... kami rsa dunia ni cam ada gempa....pitam bepinar2 rsanya...aduyaiiiii....serik rasanya naik mender ni....
Memula memang seronok...rengan...relaks....tpi bila dah abih.... nak pensan rasanya..
Agaknya sebab aper tu ye... tekanan darah kot??? huhu...atot acik...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
acik..kalau lah...macam acik..ada tempat nak eksesais...takan akak lepaskan peluang..
ReplyDeletedah boghek ni cik..suar sumo dah kotat..dah lamo tol tak eksesais ni..
sha suka betul mende alah tuh...rasa macam dalam tv plak...hehehe...
ReplyDeletekesian acik...takpo...peh nieh poie maso tompek tuh bukak k!
jom joging mo kakpah kek stadium bangi...
ReplyDeleteAcik renang atas katil, kuak lentang atau kuak kupu-kupu?
ReplyDeleteerna jangan tempat jadikan alasan hehe lari je keliling blok tu hehe
ReplyDeleteerna - kak....kat somban ado bnyk tompek centu kann..poiie yo la...hehe..
ReplyDeleteSha- mang nk gi...tggu minggu dopan, siap la gak ehh....jgn mood takdo pulak taim tuh..
Kak Pah - bilo kak pah nk brenang smula ngan acik?
Kak Nora - biasanya, klu atas katil, acik kuak ngereng je kakk....hahah
zino - ha..betul tu zino....acik sokong 150%...:)
kak len kali warming up dulu....exercise bagus...tapi kena ikut step...saya pun rindu dah lama tak pi exercise.....
ReplyDeletedah warm up kak long...joging dulu satu round kat taman putra perdana tuh...dan kami akhiri dgn aktiviti kat situ....
ReplyDeletemungkin agaknya sbb tk ikut step..tq
errr...ader gak owang lagi masuk blog bersawang acik nih...
nnt la...acik tgh giat belatih nih.... minda agak letih. heheh