Maka bercuti lagilah mesin rumput acik tu. Lalu acik buat benda lain pulak. Jadik supir emak acik, gi bawak dia repair mesin jait kat Seremban. Hmmm... kejap je ....mesin tu pun dah ok. Pasni emak acik boleh sambung menjait baju2 anak cucu dia lagik.... errrr...
I tell u, mang klu sapa yang tawu menjait, amat besar keuntungannya, memandangkan upah menjait sekarang, amat lumayan. Selalunya berlaku, harga upah menjait, jauh mahalnya dari harga kain.
Baru-baru ini, Chaiyok bagi acik kain ela sepasang. Harga kain tu, 7.90 sepasang. Ngkorang raser aarr.... untuk upah menjait cikai2nya baju...baju kurung, brapa agaknya untuk kain tersebut? RM30???? stended la kan.. Moga Allah terus berikan penglihatan dan kemampuan pada emak acik untuk terus menjait... *kejamkan!...hehehe
Ye...acik tk geti menjait... stakat jait jelujur tu tawu la. Dulu masa sekolah menengah, org lain amek kelas sains rumahtangga, acik amek kelas pertanian. Ha...fadan muker haku... dah tk geti menjait. ..nak kata pandai menanampun idak gak.
Bela ikan pun habih mati...! (ooh ikan guppyku...).. Cuma sekarang ni lah baru menjinak2kan diri menanam sayur2an di Country Story kat FB tu je.. ekekeke... subur sungguh sayur2 yg acik tanam. Nak harap menurun dari bakat yang ada kat mak acik tuh.....entahla... rasa2nya, dapat kat kakak acik.... sbb dia geti gak jait baju kurung dia sendiri... acik ni je... minat tang mesin2 eletrit je... kojo2 seni, hampehhh... Sekian.
acik samo la cam akak..akak pandai sikit dari acik..he he..akak bolih jahit..lencana sekolah anak..kain koyak..baju anak koyak poket..dan lagi satu akak pandai..tiap kali beli blaus yang ada koler..akak akan gunting buang koler dan akak jahit balik..pandai kan cik...
ReplyDeletepandainya akakkk..kak...ajar la jait koler blouse.... :)
ReplyDeleteAcik,
ReplyDeleteJahit menjahit bukan untuk saya sekadar jahit tangan bila nak repair tetasan boleh lah atau jahit butang tercabut. Itu pun terkial-ial nak cucuk benang ke lubang jarum.
mata acikpun udah kelabu kak nora....payah nk cucuk benang kt jarum..tpi ada hati gak nk bajar jait..
ReplyDelete