Thursday, September 13, 2012

Selamat Tinggal Temanku

Pilu bila teman seperjuangan jadi begini:






Si Girl Next door ni sibuk kata tk langgar tiang...ato tiang tk langgar dia.  Tapi cer citer mana datang tanda bulat cantik cam masuk dalam acuan eh tu...
Ye..kemalangan yang telah meragut nyawa kereta cari makan ku ini telah jadi cam tin biskut setelah berlaku kemalangan di satu tempat di Putrajaya.  Bukan..bukan acik yg drive...tpi anak dara acik.  Diorg Ok...sihat...cuma sikit cedera kat penumpang, si Hazirah yg degil tk reti nk pakai talipinggang keselamatan tu. Alhamdulillah..
 Marah??  taaakkk..tak marah....syukur... sbb tak ada nyawa yg hilang...dan cedera teruk...

5 comments:

aNiS tHe BumbleBee said...

aduusss....tapi syukurlah xde nyawa yg hilang..pengajaran untuk lebih hati2 dia masa hadapan..

lupekanje said...

betul tu.. syukur Alhamdulillah.. Allah uji sikit je, untuk diambil peringatan dan iktibar.

ibundo said...

acik, kalau dah nak belaku tu memang belaku lah de. Kocik bosa, berkat doa kito. Alhamdulillah.. cumo keto yo yang jadik cam tu.
Cik, lamo tul tak jumpo acik.

Acik Erna said...

Acik..akak faham..memang kita totap raso sodeh..tapi sykur Alhamdulillah anak2 acik solamat..akak ponah kono 2 kali..keto remok cam ni..Alhamdulillah akak ngan anak2 tak cedera dan berdarah2..cumo lobam2 yo

lupekanje said...

Kak Pah Ibundo, betul kak...malang tk bobau.Yg ponting dua jiwa kesyaangan accik tu masih hidup utk terus belajar tentang kehidupan ini.


Kak Erna, tk sodih sgt pun kak erna.. bole tompah keto baru ...hahah.. Alhamdulillah. Pasni org2 mudo tu akan drive lebih hati2. syukran kak.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-