Friday, February 3, 2012

Cuti-cuti Malaysia

Cuti lama ni....4 hari.  Nak pegi mana?


Entah la... hajat hati nk pegi memancing.  Nak test power reel joran yang baru saya beli tu.

Tpi nak mancing kat mana?  Wetland? yg kena bayau RM20 sehari tu?  tpi tader geng la..
Nak ke laut?  mesti laut ramai orang cecuti camni...tk best la bila mancing ramai orang ganggu, tanya itu dan ini.... lagi lah yg mancing ni prempuan... hmm...tk ada kekuatan aku kalu sorang2. Ramai2 pun lemah !!

Nak balik kampung?  baru semalam saya balik kampung..hmmm..tengokla..mungkin, di penghujung cuti  nnt.

Ala, sempena Maulidurrasul ni, duk je rumah dendiam...bertahlil, banyakkan berselawat dan membaca zanji dan daibaie, sirah Rasulullah s.a.w. ... abih citer.


6 comments:

  1. saya pun tak tahu nak buat apa... layan tv jer kot, tgk cerita tamil cari idea penulisan , huhuhu

    ReplyDelete
  2. ada gak lah yg nk dibuat... moga Mak Su terus maju dlm bidang penulisan.

    ReplyDelete
  3. Syukur, Malaysia sebuah negara 'kaya' dengan cuti.

    ReplyDelete
  4. betul tu kak nora..moga rakyat Msia gunakan cuti dengan sebaiknya.

    ReplyDelete
  5. sis
    awk p la kat belakang marina world PD tu.. sy selalu kesana mancing ikan bebolos/ ikan pasir.. kdg2 ada gak gelama sesat.. baru2 ni sy p byk gak dpr gelama tp takde la besar sgt..saiz 3 hga 4 jari je lah...

    ReplyDelete
  6. wah...betul ke...ok. Nanti saya saya gi cuba kat PD W. marina tu...tq for the info. Mesti try nih.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...