Tuesday, December 7, 2010

Salam Maal hijrah 1432

Dah melangkah ke tahun 1432 dah kita hari ini.  Mari kita pastikan bahawa tahun ini akan menjadi tahun yang lebih baik dari tahun yang lepas. Bagaimana tu ye?


Usia semakin meningkat. Dah makin tua.  Makin tua, makin sensitif.  Makin mudah tesentap. Kekadang, hal kecik2 pun boleh jadi sentap.  Boleh jadi sedih. Melarat2 la pula memikir.  Dari sekecil-kecil perkara, mikir ke sebesar-besar perkara.  Jawapan acik kepada perkara sedemikian cuma lah..  "Ngkorang tunggu la ngkorang dah tua nanti...rasa lah camne acik ni rasa....!!"  heheh

Ingat, makin tua, makin matang?  Makin sabar dengan dugaan yang ada di sekeliling?  Entahla...iduppun dah tak lama lagi.  Kalu boley, tk mau la ada sedih-sedih...tak mau lah ada kekecik ati...tpi tu lah  yang jadi...semakin kita meningkat usia.


Sedangkan yang muda-muda pun mudah terasa.  Nak kena jaga ati gak...apa lagi la yg tetua cam acik ni.  Saper nk jaga ati kita???   Kita sendiri la mau jaga. 

Semoga nikmat yang Tuhan berikan, hingga mampu mara ke tahun 1432 ini, ku pergunakan dengan sebaik-baiknya, menjadi hambaMu yang bertakwa...yang hampir denganMu...yang mengasihiMu lebih dari segala yang ada di dunia ini....takut dengan neraka Mu, cintakan syurgaMu....mentaati suruhanMu, menjauhi laranganMu...gembira dan bersyukur dengan ujian-ujianMu, gembira dan bersyukur dengan segala nikmat anugerahMu dan ketentuanMu.

Aamin.


Salam Maal Hijrah buat semua pengunjung setia lupekanje...

6 comments:

  1. salam maal hijrah acik..
    alhamdulillah cik kan..maikn tua kita..makin lebih kesabaran kita..

    ReplyDelete
  2. perghh..lama tak masuk sini..sekali masuk..dah cat baru.


    selamat tahun baru acik..

    ReplyDelete
  3. selamat tahun baru cik. lamo kito tak begurau sondo haha..

    ReplyDelete
  4. selamat tahun baru hijrah... mudah2an Allah mengampunkan dosa tahun2 yg lepas dan memberi taufik dan hidayahNya utk tahun baru ini.
    kita pualk makin tua... kena sesuaikan diri jadi mokcik2 :(

    (ada tengok gambor cen kat blog jeen) - kteh

    ReplyDelete
  5. kak erna - kan kak kan....makin tua, makin nk kono sabar...

    cikgooden - aha...cat baru..tk sesiap gak lagi renobet nya.

    Kak Pah - itu le ...cam jawoh yo akak ni...pdhal, sejongkal jari yo..

    Zino - Selamat menyambut tahun baru gak.

    Kak Teh - aamin... bukan stakat jadi makcik....cucu dah mulo beratur nih....tunggu cucu dari anak sendiri ja tah bila..heheh..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...