Thursday, June 10, 2010

Awas Promoter perkhidmatan Telekomunikasi


Sangat geram dengan promoter2 telekomunikasi dan yang lain-lain yang suka memaksa orang lain melanggan perkhidmtan atau barangan yang mereka jual....
Kekadang, bila kita lalu tepi atau depan mereka, mereka akan tahan, dan halang perjalanan kita.  Pada kita yang dah biasa dan faham dengan tektik-tektik mereka ini, tak apa lah.  Tak layan. Tapi pada yang tidak berpengalaman, akan mudahlah terpengaruh setelah dipengaruh dengan kata-kata manis mereka.

Ini yang telah berlaku pada salah seorang anak acik... bila mana tiba-tiba sampai bil telefon tertunggak, padahal tak pernah pun guna telefon bimbit yang berbil.

Hangen okeh....!!!  Yang dia pegi sign borang yang promoter tu bagi, buat apa....

Kan dah kena klentong....!!  Berhutang....dapat surat notis hutang dari syarikat pengutip hutang tu lagi.!! Silap2 nanti datang carik pulak rumah ikut alamat yang dibgikan tuh...!

Lagi satu, silap2, nama dah jadik black list sebab ada hutang.  Saper yang susah nanti?  Mereka dan keluarga mereka!!!

Nak bayar jugak....for nothing???? Tak guna pun servis tu.....?? Oh tidakkkkk!!!  Baik acik yang idup ibarat kais pagi makan pagi ni guna duit sebanyak itu untuk perbelanjaan makan pakai anak beranak.

Acik dah antar surat ugutan...errr..boleh la katakan ugutan.  Kalau tak dibatalkannya utang anak acik tu....acik akan panjangkan surat tu pada pengerusi dia... mesti ada pesbuk dia kann?????

Tak pun, acik antar kat Persatuan Pengguna....atau kat Kementerian Dalam NEgeri, atau kat Kementerian Wanita Keluarga dan Masyarakat...acik akan antar kat sokabar.....kat pesbuk semua...

Ha...cuba la main2 dengan acik ni...jangan pandang sebelah mata okeh!!

Moral of the Story:
Jangan mudah terpedaya dengan promoter2 jalanan....nnt tak pepesal tepaksa begolok gadai...
Promoter2....jgn memaksa orang menjadi pelanggan.  Pastikan anak2 yg masih bawah tanggungan, mendapat kebenaran dari ibubapa untuk membeli atau melanggan perkhidmatan mereka.

Sekian.

2 comments:

kak Erna said...

acik..yo lah..akak pun setuju..dulu memula..bukan anak yang kono..mak budak ni ha..lurus bendul bona..lopeh tu tau dah..

lupekanje said...

kak...ramai yg kono..tpi maleh nk bising2...bayar je..dan kasik untung kat itu sarekat.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-