Tuesday, April 27, 2010

Sukan Taylor College

sambil mengunyah Super Ring ini, aku memikirkan sesuatu yg telah berlalu...
dan sedang berlaku,
juga masa depanku....
aku tk tahu...
ilham dtg meluru....
nnt ku update blogku..
yg dah lama tk bertunggu...
krna jari jemari ku yg kaku...
tiada rasa di kalbu,
yang terbuku,
untukku kongsikan denganmu...
nantilah dulu,
sehingga datang sesuatu,
yg lebih baik dari yg dulu...
bukan yang merapu...
macam selalu....
huhu....

Intro entry ni di Facebook....

hmmm...konon ada ilham datang meluru.... manader...???  tipu je....ahakss.
Oklah...nak citer minggu acik yg padat dgn aktiviti2 bermanfaat yg menyihatkan tubuh badan...
Mula membusankan kann..asik citer yg sama... badminton....futsal...berenang....bolingg...

Futsal???   ianya bukan sesuatu yang selalu acik ceritakan.  Jadi, bioler acik ceritakan serba sedkit tentang acara futsal yang acik amik bahagian ini...

hari Ahad lepas, acik menjoinkan diri....hmm...camne nk betulkan ayat nih... Ahad lepas, acik telah turut serta dalam satu acara sukan antara Bahagian acik, iaitu, Bahagian Tajaan KPM (yg akan acik tinggalkan tk lama lagi...!) yg merupakan antara penaja pelajar2 cemerlang yg akan keluar negara, dengan pelajar2 itu...yakni pelajar2 yang ditaja oleh KPM, JPA, TM, dan Petronas, kalau tk silap..semua penaja2 itu pun turut sama mengambil bahagian. Acara yang dipertandingkan adalah, Futsal, Bola jaring, dan Bola keranjang..(bukan mata keranjang okeh..)
suka-suka je kann..

Acik terdorong untuk turut serta apabila dipelawa untuk main futsal.  Dah lama tk main futsal...last sekali masa perlawanan futsal antara rumah2....dalam sukan anjuran inter dept acik dulu ..tahun 2009 tu yg pnah acik citer kat sini. Masa tu rumah merah acik berjaya jadik juara...dpt adiah hamper gitu..hehe

Jadi, kali ini acik berpeluang lagi...ye...kami , smua pemain2 ini pun turun gelanggang tanpa berlatih sekalipun...
dan kami telah berjaya menjadi naib juara!!!  Vangger acik..walopun acik tk nyumbang sebijik gol pn..Tapi acik berjaya menghalang beberapa kali tendangan yang nak menceroboh gol kami...sumbangan gak kan ehh..hehhe


Pulang membawa medal perak lagik.




 Ni gelagat ayah yg nak anaknya aktif sukan...ajo la dri bayi lagik...hehhe

 siapa bilang parampuan tk bleh main bolasepak...../ futsal....? ni lah bukti ke handalan kaum hawa. Tgkla gaya pemain impot kami, Jai,  yg tk bley blah nih....hehhe..

 ...yg ni lagi tk bley blah...penangan kaki kanan yg power...wahhh..prasan..


Dan ini...gigih ...dua org yang menyumbangkan gol pd pasukan kami...



Penjaga Gol yg banyak mempertahankan kubu kami..mabelles Kamsina....tahniah untuk kita semua....lenkali kita gempur lagi...
errr...jemputla acik jadik pemain impot yekkk...*dgn tk malunya....itula..saper suh tukar bahagian lain...huhu..
Yang lebih memvanggerkan...pasukan bola jaring kami yang jadik Johan....proud of u all gurls..esp thanks to 3 imported player...


Mereka membawa pulang medal ini...

Selain dari kami ini, Pasukan Futsal lelaki juga membawa pulang medal perak, kerana menduduki tempat kedua juga ...

Yang kalah, cuma pasukan basket  ball ituh...  tak apa....kita tk penah pun masuk basket ball sebelum ni..
Bidan terjun jer aritu ekk...hehhe..
Tahniah kepada semua yg ambil bahagian.

Sekian...

Maju Sukan Untuk Negara.


Penghargaan untuk gambar2 yang hampir smua disumbangkan oleh Chai yok...dgn DSLR barunya...
Dan trima kasih sebab mempelawa acik ambil bahagian sebagai peserta veteran kehormat.....heheh..
ni mungkin futsal terakhir acik dengan kalian...

Minggu depan tournament badminton Inter dept dan Putrajaya dan boling tertutup ....yg terakhir ...klu lepas ni ngkorang tk impot acik yg dah tak ada di kalangan ngkorang lagi dah....sedey lak stetment nih..huhu..lom tau di tempat baru, acik yg dah tuha ni akan di ajak main sama....uwaaaaaaaaaaaaaahhh....




5 comments:

kakpah said...

caya la ko caiyok... gambar yang mantap.
cik.. gilo bosukan ko ni. Patut la badan sehat. Tak cukup lemari kek ghumah kau tu nak lotak medal, meh sini akak tolong simpan sikit..

chai'yook said...

thanks kak pah, den baru blajar amik gambar.

Kak Nora said...

Acik,
Akak boleh tengok ajelah orang menendang bola sebab kaki/lutut dah, dah mula double trouble.

Tijah said...

wee ai. osah best eh kan. tapi kok sey masok mmg konfem kalah tu..

lupekanje said...

kak pah,
tk banyakpun medal menang..dah tetua ni bru nk ngengade masuk itu ini...

Chaiyok canggeh udah sekang...hehe


Kak Nora,
sok sok acik pun gitu kann...huhu


Tijah,
lom coba lom tawu..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-