Wednesday, April 7, 2010

kejadian hari ini

Kapler penin hari ni.... pepagi rumah terasa bergoyang.... acik dah agak..ni misti ada gempabumi kat Indonesia nih...

Akuarium ikan acik bergoncang lagi airnya, macam kejadian yg pernah berlaku pada tahun2 sebelum ini.... komfem....rumah bergoncang.... gempa nih.

Acik seba salah...nk gi mandi ke...atau nak lari turun bawah.

Acik bukak pintu depan, tengok tak ada pun org lain yg nak lari turun selamatkan diri...

errr...aku sorang je ke yg rasa apartment ni bergoyang???? orang lain tidur lagik ke? atau masing2 tengah solat..atau tengah dlm bilik air?..

Lelama, aku buat tk tau je..jalani hidup seperti biasa...mandi, solat, bersiap utk pergi kerja.

8 comments:

Kak Nora said...

Acik ngigau agaknya?? atau khalayan??

Kopi Suam said...

heeh hehe memang betul goyang achik..pagi tadi gempa 7.2 scala ricter di sumatera...

tapi saya tak rasa poon..

iina said...

Acik.. lamo dah den tak berenang2 di tepian kek sini hehehe ;)

Erna said...

acik..risau ye cik..carilah rumah kek bawah pulak cik..risau..

lupekanje said...

kak nora,
betul kak...goyang...akuarium ikan acik jadik saksi...seriau acik tdi pagi...tpi sbb org lain tk tlg panik kan...hehhe..


KS,
7.8 skala richter kann....acik bukak website earthquake dan lihat laporan earthquake terkini tuh....msa tu lom kluar laporan gempa bumi kat sumatera tuh lagi...tpi tetulis kat situ... North Sumatera...risau struktur bangunan tetinggi cam rumah acik nih...braper lama blh bertahan klu selalu bergoyang gini.


iina,
acik pun udah jarang2 gi brenang2 ketepian kat blog org lain....hehe...
nnt la...sbb kt opis skrg hnya blh bepoyer2 kat blog je...mungkin acik akan brenang2 smula bukan stakat kat tepi...kat tengah2 pun..hahha


Erna,
kak..kuarters kat sini mano ado yg rorondah...untuk pegawai ado lah...
Pegawai jawatannya tinggi...rumah rondah..
yg bukan pegawai, jawatan rondah...rumah kono tetinggi...

mamarempit said...

dh lame tk singgah umah acik....acik sihat?

tunbegia said...

lupakan saja pasal gempa, ;-P

salamm,

kakpah said...

iyo ko cik. Tak raso apo-apo pun..
Acik ngigau ni...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-