Tuesday, August 13, 2013

Selamat Hari Raya 1434H

Ramadhan dah berlalu. Syawal kini menjelma...sebulan puasa, raya pun kena sebulan kata orang melayu.
Hmmm... main mercun pun sebulan. Ber open house sebulan.  Tapi solat terawehnya tak sampai 2 minggu.

Helooo... raya eid fitr ni cuma sehari je sebenarnya.  Takbir raya sehari je. Yang kena dilamakan, amalan berpuasa tu.. berpuasa perut, puasa mata, puasa mulut, puasa telinga, teruskan mbaca Al Quran. menjaga hati, menjaga makanan, bersedekah dll amalan mulia sepanjang Ramadhan.


Perjalanan kita masih jauh.

Kita ni sepatutnya, sebulan training berlapar dahaga, membersihkan hati dari sifat mazmumah, makanya, akan menjadikan kita insan yang bertakwa kepada Allah.  Merendah diri, makin mendekatkan diri dengan Allah. Mencintai Allah dan RasulNya.  Renung2kan lah.  Apakah membuahkan hasil puasa Ramadhan kita kali ini?  atau masih sama seperti tahun2 lepas.

Peringatan untuk diri sendiri ..

Maaf Zahir Batin untuk semua.  Moga Allah terus beri kita taufiq & hidayahNya. 
 
 

2 comments:

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...