Hmmm... main mercun pun sebulan. Ber open house sebulan. Tapi solat terawehnya tak sampai 2 minggu.
Helooo... raya eid fitr ni cuma sehari je sebenarnya. Takbir raya sehari je. Yang kena dilamakan, amalan berpuasa tu.. berpuasa perut, puasa mata, puasa mulut, puasa telinga, teruskan mbaca Al Quran. menjaga hati, menjaga makanan, bersedekah dll amalan mulia sepanjang Ramadhan.
![]() |
| Perjalanan kita masih jauh. |
Kita ni sepatutnya, sebulan training berlapar dahaga, membersihkan hati dari sifat mazmumah, makanya, akan menjadikan kita insan yang bertakwa kepada Allah. Merendah diri, makin mendekatkan diri dengan Allah. Mencintai Allah dan RasulNya. Renung2kan lah. Apakah membuahkan hasil puasa Ramadhan kita kali ini? atau masih sama seperti tahun2 lepas.Peringatan untuk diri sendiri ..
Maaf Zahir Batin untuk semua. Moga Allah terus beri kita taufiq & hidayahNya.


Selamat hari rayo maaf zahir dan batin acik
ReplyDeleteiyo kak...selamat kakk....meh datang rayo kat umah..
ReplyDelete