Bulan lepas dpt panggilan interview dari Majlis Perbandaran PD.. Yang Dipertua yang sendiri panel nya.
Tapi camne eh...taim tu la smua nya blh telupe..
Patut blh jawab, tpi tk leh nak jawab.
Pegi ngaku reti cakap Jepun, tpi bila dia tanya, Silakan masuk dalam basa Jepun nak cakap apa? Boleh telupa taim tu....err....err..err..
Sekurang-kurangnya jawabla 'wakarimasen' ...kann...
YDP tu agaknya tgk citer The Last Samurai.... hehehe..
(mood terbayang Tom Cruise yg ensem dalam citer The Last Samurai kat WarnerTV mlm tdi).
aaah....lupekanje jawatan itu.
Kosongnya satu, yg di shortlistedkan 102 orang...ader ke harapannya? dahler interview panggey reramai sekali masuk..!!
Serebe salah jua masa gi interview tu. Buatnya dapat kije tu, satu, tepaksa tinggalkan Putrajaya tercinta ini. Dua, kerja itu sangat memerlukan banyak pengorbanan...berkorban dan terkorban. Kerja yg tidak tentu masa... perlu sentiasa bersedia, dan serba boleh, dan rajin beramah mesra dgn semua golongan masyarakat. Jadi, sangatlah lega juga, bila tk dapat jawab soklan2 yg panel kemukakan. Boleh?
Allah telah menyusun kehidupan hambaNya dengan sebaik mungkin... bersyukur lah. Gaji kicik, hati gumbira, Gaji busat, hati sengsara.....watpe kannn...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...

acik..logo loga kang..tetibo kono panggil..haaa.sobo salah pulak acik..he he
ReplyDeleteerr..jgn kak...makan buah dilemma gak nnt..huhu...kono masuk pancaragam MPPD...parah den.hahaha.. (gara2 temerang pandai main mujik!)
ReplyDeleteOntah2 dapek cik haaaaa ;)
ReplyDeletejgn mulut masin mimi....nayo acik & anak2...kono pindah podeksen!!kono main pancaragam, kono blaja smuo basa...kono kojo cam robot.
ReplyDelete