Monday, November 1, 2010

Sangat tidak ada

tidak ada mood untuk menghapdet ini blog....sebab apa..?

Inginku pergi jawoh dariiiiimu...
agarku kenal arti rindu ini...

ingin aku menyelami dirimu...
err...apa aku merapek ni..

Ok..ni bukan sebab N9 kalah dengan kelantan...dan bukan juga sebab
lelain....tapi sebab acik sekarang sibuk mengatur pelbagai strategi untuk melengkapkan senarai kehadiran Reunion yang bakal kami hadiri tak lama lagi.... yeaaaahaaaaaaaaaaaaa...

Macamana pun, acik nak cerita pistiwa hari ini...sangat mengharubirukan.
Spt maklum, sejak Julai aritu, acik tidak lagi bergelar pemandu kereta 'Knight rider' itam ituh kerana si Shahmah tlh mengambil alih penggunaannya. Acik juga tidak menumpang keter si Nur Zayani, anak sulung acik itu...kerana acik sangat baran...sbb dia selalu lambat dan membiarkan acik menunggu dengan tidak sabarnya...(acik memang lemah sikit bab menunggu nih..)  sebab acik bukan jenis suka menunggu...dan tak suka juga orang mnunggu acik lelama..

So, acik membuat keputusan menaiki kenderaan awam...public transport untuk pergi dan balik kerja..sgt payah ok...terutama di peringkat awal...al maklum, dah berpuluh tahun tidak pernah naik bas..

sib baik la ada opismet yg sesama temankan...ajarkan...dan tahankan bas...heheh

Kisah hari ni...salu blaku kat org lain...tpi bru pers taim belaku pada acik... 

Acik OT arini...pegi, anak antar...balik, acik tunggu bas je...  tunggu punya tunggu punya tunggu...bas pun mai...acik tgk nombor...betul la..bas ni nak ngarah ke rumah acik...acik pun naik ..bayar duit tiket dan duduk ontok.

tapi naper bas ni gi arah lainnn....aaahhhh..sudah..!! aku udah salah bas...bas ni gi ke Ptjya Sentral...
akan lalu di rumah acik..tpi tak tau lah kul baper sampainya nnti.  Acik diam je kat belakang...memikirkan nanti akan sampai jua...cma lambat sikit (eh) lambat banyak...

Acik rasa kembong perut makan angin...dibawak dik driver tu.  Beliau msih tk tau penumpang sorang yang nak ke arah lain nih...acik diam je....sbb pegang peribasa,..bia lambat asal selamat.

Tapi bila bas ni lalu sekali lagi tempat acik naik tu..acik dah naik marah...lalu ke depan...tanya drebar comey tu...
"encik...bas ni senornya nak gi arah mana??? naper depan tulis lain...tpi pegi tempat lain...?" !!!!! bengangg tul..

Dia leh tanya...eh...awak nak gi mana? 

"Mana lagi...cam yg tetulis kat depan bas ni lah...tpi tk gak sesampai asik bepusing2...dah kembung perut dah makan angin nih."

Baru lah drebar tu kembali ke pangkal jalan.  Acik ni dah la lapar..tk makan tengahari sepanjang bekerja lebih msa hari ni...lagi la cepat naik marah...rsa nk telan je drebar tuh....sib bek dia cepat insap...

Tu pun dibawaknya lagi acik dan penumfang2 lain pusing2...gi alamanda la...gi Mydin lah...sengal tul....perut ku udah bunyi2...dia tader dengar ka???

Akhirnya sampai jua ke destinasi.  Drebar bas tu tk brani bukak pintu depan..sbb tanak tgk muka acik yg sedang marah...dan yg mungkin akan marah dia lagi..siap kau...aku da amek no. plate bas....nk buat aduan...

Sebenarnya bukan tk penah jadi...kerap....belaku penumpang terkeliru dengan signbod arah bas di putrajaya ni.  Dah lah masa dia nak dtg ikut suka je...memang kembung dan pitam acik dibuatnya hari ini.  Camne nak suh org gunakan sistem Park & ride klu hal2 kecik camni pun tk leh nak jaga...eeeeeeeeeeeeehhh..pakkal je aku tader keter buat masa ni.  Kalu tk...tak hengen aku naik bas ni ..



4 comments:

zino said...

kena buat aduan tu.. mana boleh main suka je tak menggalakkan langsung orang nak naik kalau macam tu..

Kak Nora said...

Komplen jangan tak komplen,kerja main-main!

kak Erna said...

acik..kito samo..tak suko menunggu dan tak kan biarkan orang menunggu..
kalau akak la kono cam tu..mau akak buek muko tak malu..nangih hontak2 kaki..he he biar la..dikato orang tuo dah hilang akal..masa yang tak boleh buek main ia lah maso perut lapa..mau makan orang..he he..

lupekanje said...

zino- tu lah dio..

kak nora - mang nk komplen lh ni... utk kbaikan pengguna pngkutan awam nih..

Kak erna - nanti klu acik goram bona, acik ontak kaki yo kak..mmg betul...rasa nk makan je org tu...hahah

kak...sabtu ni insyaAlla saya gi TTJ...sepupu kawin kat Dewan serbaguna ...err..tah apa nama dewan tu gak eh..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-