Hmmm..hari untuk berreunion dah makin hampir....ujung minggu depan nih.
Sekarang kira dah final phase, dalam usaha acik mengumpulkan kawan-kawan lama. Macam-macam ragam yang acik jumpa. Syukur Alhamdulillah, kebanyakan mereka menyambut baik usaha acik ini. Kepuasan acik, kerana dapat mengumpulkan mereka semula.
Bukan senang...err..senang gak la...zaman sains dan teknologi,...dengan perkembangan komunikasi tanpa sempadan, acik duduk je depan PC ni sampai gelemer perut...mencari mereka. Kalau tak kat internet, menggunakan talian telefon. Hubungi orang sana, hubungi orang sini. Link sana, link sini...maka hampir 70% dapat acik hubungi. Ye lah tu...
Kekadang Allah bantu. Nak carik sorang, dapat jumpa dua orang. kekadang dpt 3 orang sekali. Yang seriknya, kalau orang yang selalu pindah randah. Kat luar negara lak tu...nk mencariknya, penin mata, ngadap komputer nih. Tapi hasilnya, amat berbaloi. Bukan baloi nilai wang ringgit. Tapi baloi nilai kasih sayang, persahabatan dan persaudaraan yang tidak ada harganya. ..berbaloi baloi baloi....
Ujian dalam pencarian tetap ada. Maklumlah, manusia kan banyak ragamnya. Termasuk kita sendiri. Bagi acik, ujian terasa berat bila sang sahabat tidak menunjukkan minat untuk kembali menjalin persahabatan. Agak kuciwa. Tapi kita diajar untuk bersangka baik. Mungkin dia ada masalah. Mungkin dia kesibukan yang amat sangat. Mungkin ada hal yang tidak boleh diterangkan pada acik...ok...ok...acik think positive.
Itu pd mereka yang acik hubungi, melalui telefon suara mahupun sms... yg langsung tidak menunjukkan kegembiraan kerana mereka dihubungi oleh celebriti popular cam acik..hehe...gurau je.
Ada yang jawab hendak tak hendak je...ada yang langsung tak nak cakap dengan acik dan tidak pulak mahu menelefon semula, andai kata sibuk la masa acik telefon tu. Memula ingatkan kawan2 yang pandai2..yang kaya-kaya tu yang sangatla payah untuk diajak berjumpa. Mula lah ada rsa kecit dalam ati...maklumla..aku ni misekin, rupaku buruuukk..otak tak pandai mana....tk glemer...heyyy...!!! WTF....(What The Ferangai...) ...no no no...I dont like that....tpi tak semua pula mereka yang begitu.
Namun seperti biasa, bila Allah uji kita, Allah bagi juga kita nikmat. Nikmatnya, acik sangat terhibur bila di kalangan sahabat itu, ada yang sangat berjaya hidup mereka, mahupun yang hidup mereka sedang-sedang, ala kadar...dan serba sederhana, menyambut baik perancangan untuk ber reunion ini. Baik budi bahasa mereka, yang masih srupa dulu...bukan macam deme yg lain tdi tu, yg blh dikatakan, 'Demo lo ni tidok serupo mulo
Tok berani kawe no tego..' ..walopun mereka tidak dapat menghadirkan diri...sekurang-kurangnya berikan sokongan moral...semangat persahabatan, serlahkan rasa persahabatan seperti mana dulu...sama-sama beratur masuk kelas. Sama-sama nyanyi lagi negaraku. Sama-sama ucap 'selamat pagi cikgu'...sama-sama kena marah dengan cikgu.
Sekian..ehhh..da abis?
Acik,
ReplyDeleteSemoga dipermudahkanNya usaha Acik.Selamat berjaya mengumpul rakan-rakan lama.
kakpah pun ado bocadang nak deting ngan kongkawan lamo cuti sekolah ni..
ReplyDeletecik, kongkawan baru ni taknak jumpo ko hikhik...
Acik.. selamat rayo kek putrajaya yo cik.. lopeh nie kito buek dating kekwn baru lak.. nanti den dtg lepak putrajaya lah sok bilo den balik mesia yo.. hehehe.. makan lomang ingat2lah kek den yo..
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDelete