Friday, May 14, 2010

jangan biarkan mereka

jangan biarkan mereka bersawang.....
ye...bersawang lagikkk...

Acik baru bertukar tempat kerja sebenarnya. Jadi, di tempat baru, tak ada komputer lagi....selama 3 hari acik duduk dgn busannya kerana kat meja acik tidak ada PC.  Kerja pun tak ada....sebab masih menunggu keputusan dari Ketua baru acik...ada sedikit kekeliruan.  Ada yg nak suh buat kije  kewangan, ada yang nak suh
buat kat  admin...last2, admin dapat....arahan dari masa ke semasa.
Malam pulak berebut nk guna PC dengan anak yg semua dah balik ke sini.
Kalu tk pun sebabkan Piala Thomas.....maka acik merelakan anak2 guna PC tu sementara acik bersorak pelan2 sorang2 kat depan rumah nih.
Sekian... udah ngantuk ..

6 comments:

kakpah said...

cik, lamo tak morayap sini. kakpah pun dah jarang morayap rumah orang. kaki sakit..hehe..apo ado kono mengono e lak.
rumah ko selalu bosawang kan? ponyapu lidi ado tu ha.. kau kobeh2 lah sikit.

kak Erna said...

acik..takpo cik..janji ado cerito dari acik..camano tompek baru cik..dah selesa lom..

Kak Nora said...

Selamat bertugas di tempat baru, Acik

zino said...

lepas ni banyak le cerita dari tempat baru tu.. semua cerita baru hehe

cHeRyNa PiReS said...

patut rasa rindu semacam je nieh. take care, acik. ada masa kita borak2 k:)

* camne agaknye rupa acik bersorak tuh ek...

lupekanje said...

kakPah,
penyapu lidi pun dah bedorai..

Kak erna,
citer ada je...tpi cam malas je nk bercerita.


kak Nora,
mekasih kak...


zino,
hmm...harap2 gitu lah...skrg ni acik masih bersopan kat tmpt baru tu..


sha,
acik besorak bisik2..ha..bayangkanlah..jadi, biler udah kalah...acik tdo je...hehhe

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-