Monday, May 17, 2010

Di sini aku

Dulu masa memula tukar tempat kije...camni lah yg acik rsa..sorang diri je..di tengah ramai...tk saper kisah... tapi kat tempat baru ni, bagus.  Alhamdulillah... diorang selalu tegur acik, yg mengasingkan diri. Sopan dan skema je.. memula kan. Takkan nk tunjuk hero.
ni lah keadaannya acik di tempat kerja sekarang ini. Pendiam sangat. Bila tader kerja, sibuk gi carik kerja.  Busan kan.  Nak gi nyampuk orang lain sembang, nnt takut lak kena jeling...

"apehal lu, makcik baru....nyampuk je orang nk sembang.... !" hehehe

Ok..kontrol ye.. makcik baru kat opis nih.  Sok sok...agak2 sebulan dua...bru ngko nyampuk diorg sembang.  Ni baru seminggu....kau duk ontok2 je...org ajak makan, ngko jgn nolak pulak...orang ajak sembang, ngko jangan nyombong lak...
Eh..manader sombong...acik mang fendiam...tk geti apa..
Wah...kat opis ni ramai pakar... acik tak ada kelebihan cam kat tempat lama.... okeh!...ini lagi buat acik jadik pendiam.
Bagus. Boleh baca buku.  Lusa ada exam. Jangan buang msa yg percuma sekrang ni.  Gunakan sepenuhnya, hafal buku tuh dari kulit ke kulit...*hapal tulisan kat kulit je ke makcik?!!!
Kerja? tk susah...setakat ni, acik boleh buat. Cuma agak kekok.  Kat tempat lama, kaum adam tk ramai...sorang dua je.  Jadi kami kaum hawa, amat bermaharajalela. Tapi di sini...

Ok...teruskan bersopan santun.  Jaga suara, jaga tingkah laku okeh makcik...

Makcik nk nyanyi satu lagu di sini....


Hakikat Sebuah Cinta

Aku adalah insan yang tak punya
Cuma rasa cinta membara
Lalu tercipta rinduku padanya
Kerana cinta bahagia

Pujangga menyatakan oh cinta berharga
Dari emas dan permata
Lalu ku bawa cinta di persada jiwa
Sinar menyuluh gelita

Sewaktu debar cintamu terasa melanda
Bangkit rinduku padamu di ketika itu
Lalu tersentak diriku sedari lamunan
Kini sebenarnya aku telah kau tinggalkan

Aku adalah insan yang tak punya
Kilauan emas permata
Lalu kucuba menaburi cinta
Bagimu tiada nilainya
Tiada harta dan cinta



14 comments:

cHeRyNa PiReS said...

apasal budak tuh...kurang ajar sound2 makcik...

lupekanje said...

sha,
tader la...tu imaginasik makcik ni je...hahah..

zino said...

tak lama lagi ramai la geng tu..

lupekanje said...

mudah2an zino...kan dibina rantaian sahabat baru di sini...

kakpah said...

sonok ar acik kek tompek baru ek. Dokek tak kek opis kirin. Kirin kek HP tu.

Lamo2 nanti dapek la geng2 sekepalo.

Kak Nora said...

Acik,
Mula-mula memang begitu, tunggulah...

Anonymous said...

walaupun tempat baru best, tak semestinya tempat lama tu tak bagus. tanpa yang lama tiada yang baru...........

lupekanje said...

kak Pah...kirin kojo kek cyber kan?? acik kek putrajaya gak kak pah oii...tk gi memano.
eh..tanyo kirin, ado kojo kosong lagi tk kek tompek dio? hehehe..


Kak Nora...ke manapun kita pegi...
yg penting, kita seronok dgn apa yg kita blh lakukan....

Anonymous...sapo gak eh umat eh nih?
mmg betul..
Acik tk kata tempat lama acik tk best...dan tk katapun tempat baru acik best...
Namun, bukan, tanpa yg lama, tiada yg baru...
tetapi, tiap sesuatu yg baru akan menjadi lama....tanpa baru, tidak akan ada lama..ni bru betul ehh?? hhehe...

Cuma, sering juga berlaku, tiada yg baru, selepas yg lama.

Sebagaimana, setiap yg mula, akan berakhir..
tanpa mula, manakan ada akhir...

Setiap yg bertemu...akan berpisah...

tanpa pertemuan, tk akan ada perpisahan..

Setiap yang hidup, akan mati... tanpa kehidupan, tidak akan ada kematian...

Acik hargai tempat lama acik, yg mengajar acik banyak perkara, yg amat menghargai kehadiran acik...di mana acik dpt menambah kemahiran, menggunakan kelebihan yg ada pd acik....mmg happening di tempat lama...

Ada hikmahnya setiap ketentuan Ilahi..pecaya lah.

Anonymous said...

iyolah tu tmpt lama x de org tegur masa memula masuk dulu!!konon... bkn ke org yg dr sekolah tu yg sombong bagai sesgt. time rehat je g E2.pas tu salahkan org lain lak x nk berkwn ngn dia..

kak Erna said...

acik..tak pe acik..teruskan bersopan..janji acik bahagia.

lupekanje said...

mekasih kak erna...


anon, jgnla beprasangka centu..maafkan acik..
acik mang tesilap ayat kat situ...mmg ada yg tegur..ngkorang smua baik...klu kata acik malu...acik terima..
tpi klu kata acik sombong...sombongkah acik stakat yg ngkorang kenal?
apalah nk disombongkn klu asal usul dri sekolah di ceruk kg???

acik kena muhasabah diri lagi nih.. yg acik tahu..acik ada kelemahan....klemahan yg ada pd acik, tpi tk ada kt ngkorang..

Husna said...

alamak kak chah, x kn tu pun nk majuk. x besh la... sesaje je nk bikin gempak pd akak.opsssssss dh terover la tuh!!

Husna said...

Kak Chah, moral of the story.. "Kita x semestinya dpt semua yg kita hajati sekalipun dunia di telapak tangan kita". So biarlah apa org nk kata pd kita, yg penting kita hepi!!!!!Horay2..

lupekanje said...

mekasih hus.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-