Sunday, May 23, 2010

Berangan



Anak-anak acik dua orang dah menamatkan pengajian.  Alhamdulillah....Nur Zayani, skrg tengah mencari kerja.  Belum lagi dapat kerja, dah verangan nak beli keter.  Sebabnya...yg mendorong beliau...?


1.  Dia sekarang guna keter kebal acik untuk ke tempat kerja sementara dia. Jadi...acik skrg jadik penumpang dia pulak...dah tebalik kan... Jadi, taim balik dia tk sama dengan taim balik acik.. acik tepaksa tunggu dia lama utk ambil acik balik. ..maka selalu la dia kena marah dengan acik sbb lambat dtg amek.

Acik nak naik bas????  aper kes kann!! Duit keter acik yg bayar...tup tup acik kena naik bas???  Ohhh tidakkkk.  * senornya...tk geti naik bas ...semenjak acik memiliki motorsikal RC80 acik dulu lagi...
ya ammmpunn...ibuk nggak bisi naiki basss..

2.  Sebab acik selalu beleter dgn cara pemanduan dia.  Dah brapa kali keter acik dilanggar lentungnya...dah tak rata dah dinding pintu keter acik tu.... hellloooo anakku...ini kereta belun abih bayar lagi taw...tapi rupa sudah mcm tadak halega wooo...
Dia amat rsa mahu merajuk...tpi sbb dia blm ada kenderaan sendiri..tepaksa la dia simpan rajuk dia tuh dulu.

3.  Shahmah pun dah abih blajar...dan dah balik rumah... semesti nya berlaku perebutan harta bermotor ini...
Lagi la bila dia dgr shahmah nak bawak kereta ni untuk ke Perak, majlis konvokesyen tak rasmi dia di sana nanti.

Hmmm... maka berangan la si Yani ini untuk memiliki kereta sendiri dan dapat la dia memulangkan kereta yg telah jatuh saham ni ke umi dia semula.

Si bujang ni pun udah verangan dalam dendiam...tpi dia lom kije lagi..dia nak sambung bajar lagik...ke pringkat ijazah pertama...aritu, motor yg kontroversi tu...dah dijual nya memurah kat kawan dia..  sib la ada yg nak membeli...ye lah...jual je lah...takut motor tu buat hal lagi cam tawon lepas... beratus2 abis duit baiki motor tuh.

Begitu juga dengan helmet yg baru lagi dibelinya....dah laku dijualnya melalui ebay.com.  Sekejap je diiklankannya, udah yg berminat membeli... Alhamdulillah...

Dia dah berangan nak mintak biasiswa JPA...then, boleh mikir utk beli motor atau kereta.... !!!  ader ke patott...

Zirah belum timbul masalah lagi..dia masaalah lain skrg ni...baru habis matrikulasi, tgh tunggu tawaran Universiti mana nak sambung bajar lepas nih...  klu la tetiga orang serentak abih bajar...mawu pitam acik nk layan kehendak high taste diorg....

Apa-apapun, doakanla moga anak2 acik tu murah jekinya... tercapai impiannya...idak la acik fenin nanti.

Sekian, terima kasih.

3 comments:

Hunny Maldini said...

hakkhh
auntie bg je la kete lame kt anak.
then soh diorg blikan auntie yg bru.
boley ke camtuh?
hakkh

izawani said...

Bagusnya kak... semua anak boleh dikatakan menjadik... tak ada masalah dengan dadah, bohsia dan sebagainya...

Tahniah saya ucapkan...

Semoga mereka tetap ingat pada mak dia sampai bila bila... dan mendoakan mak dia nanti... kan ?

kak Erna said...

acik..syukor alhamdulillah..berjaya dah anak acik..semoga mereka berjaya mendapat kerja yang setaraf dengan kelulusan nya..
acik..biarlah dia berangan dulu..nanti jadilah kenyataan tu..bualnya nak bayaor pun angan2 dia tu cik..
kalau anak acik tu dah kerja..bolih beli kete yang tak yah down payment tu..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-