Alhamdulillah, bagaimanapun, masih mengikut spesifikasi yang dikehendaki. Berkualiti gitu, dengan harga sederhana. Asus U46SV, Prosesor intel i5, dengan HD 640GB (cukuplah tu..), RAM 4GB, bateri tahan lama, Nvidia Gforce Graphic C. Sgt jauh lebih baik dari PC lama yg banyak berjasa tu... Berat sikit, dibanding dengan Ipad 3..errr.. teringin jugak.
Tpi mikirkan, Ipad atau jenis2 tablet ni semua mempunyai ruangan memory yg amat terhad, maka acik lupekanje lah..membazir utk orang mcm acik ni ha. PC lama tetap akan disimpan dan digunakan. Mungkin boleh modified lagi kot? Memikirkan monitornya yang masih baru ni...
Tpi mikirkan, Ipad atau jenis2 tablet ni semua mempunyai ruangan memory yg amat terhad, maka acik lupekanje lah..membazir utk orang mcm acik ni ha. PC lama tetap akan disimpan dan digunakan. Mungkin boleh modified lagi kot? Memikirkan monitornya yang masih baru ni...
Mungkin lepas ni boleh upgrade lagi pengetahuan tentang fotografi pemprosesan video. Lebih pantas, lebih luas penggnaan software2 nya, Kononnya lah....
Langsung beli komputer riba untuk acik tu, dibelikan sekali untuk anak sulung acik yg lappy dia dah uzur tu. Yang murah2 je... tapi prosesornya intel i3..mana boleh atas dari ummi dia kan... haha. Selain dari itu HDnya, 500GB, RAM di upgradekan ke 4GB, amd radeon hd 6470m Graphic C. Oklah tu kan. Walaupun harga jauh lebih murah dari ummi dia punya. Anggapla hadiah Hari Lahir dia tk lama lagi ni.. hadiah la sangat.
Ye...Lenovo G470 ni ..menarik jugak. Yang penting, ia mampu juga buat tugas2 berat.

Tah mengapa, macam dah kurang mood sebenarnya utk online, sama ada di blog atau di FB ..


No comments:
Post a Comment
Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.