Sunday, March 18, 2012

Saranan untuk penunggang basikal (sukan)

bahayalah sukan bebasikal ni. Selalu jugak dah jdi kemalangan jalanraya..kena pikirkan cara2 elakkan kemalangan giini dri terus belaku. Misalnya, pakai helmet motosikal...errr..atau sediakan laluan utk mereka..

Berita terkini keluar di akhbar online tadi...

Pelumba basikal, Rafizi Hamdan, maut dilanggar


2012/03/18

KUALA LUMPUR: Pelumba Kelab Basikal Le Tua, Rafizi Hamdan, 37, maut dalam satu kejadian langgar lari di Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2), di kilometer 20.2, Taman Melawati, pagi tadi. 

Dalam kejadian jam 7.50 pagi itu, mangsa, dari Bukit Kepayang, Negeri Sembilan, dirempuh dari belakang oleh sebuah Proton Saga yang dipercayai dipandu laju Pemandu kenderaan itu melarikan diri tanpa menyedari nombor pendaftarannya tertanggal berhampiran mayat mangsa. ,,seterusnya baca kat link tu.


Kantoi kan... mana mau lari.  Mesti pemandu kereta tu gabra, takut nk berhenti, nnt kena belasah dengan penduduk kat situ...mungkin dia gi buat polis kat memana balai kann...sangka baik la kita.  Dengarnya pemandu tu seorang lelaki melayu...wallahualam. Moga sesama kita ambil iktibar.


Photo dapat dari rakan FB..

Alfatihah buat Allahyarham..moga diampunkn segala dosa dan dimasukkan ke dalam golongan orang2 yg beriman,

Dan untuk yang nak berbasikal, berhati-hatilah...kalu cam diorg ni, memang bahaya.  Kalu sekali tu, datang kereta dgn lajunya, lenyek, ngucap pun tk sempat...nauzubillah..
Kawan2 waktu berbasikal di Sabak Bernam

berbasikal tepi pantai pun kena hati2.  Nanti terjun pulak dlm laut tu..hehe


0 comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-