Thursday, September 30, 2010

Keluhkesah

Tanpa pasrah, kita kan slalu rsa nak marah,
tanpa redha, kita kan asik tk puas hati dengan apa yg menimpa
tanpa tawakal, kita kan bertindak mcm org hilang akal..

 - KC

Sekian, entri ringkas hari ini....nk buang sawang jap..


6 comments:

Ms.Lilies said...

betul betul betul!!

*sambil mengangguk2 kan kepala*

hehehe

zino said...

15 hari satu entri ok lagi tu hehe

lupekanje said...

Ms Lilies,
ntahla...apatah yg betul..hehhehe

zino,
zino kira ekk? kiranya, acik update sekali je sebulan...??? hehhe

kakpah said...

kau berjaya hilangkan sawang cik..

kak Erna said...

acik..tajuk keluh kesah..cerita..tazkirah..o.k lah tu..

lupekanje said...

kakpah,
sawang amat merimaskan...tpi raso cam kono manjek ataih peran, nk nyapu sawang nih...

kak erna,
main taip yo kak...
sembang2 ngan org....trus masukkan apo yg diborakkan tu kat sini...
kira ok gakkan...modal update blog...hehe
cito banyak..maleh yo...tak ado yg blh diteladani..atau diikuti...merapu marang sekeper je.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-