Monday, August 1, 2016

Hidup ada pasang surut


2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum Cen,

apa khabar? lama x berhubung, miss u, selamat hari raya maaf zahir batin.

camna cara terbaik nak sembang dgn cen, ym fb malas nk buka, bukan apa x lama nak pencen takut nnti terputus hubungan terus.. nnti lah kteh nak sembang dgn cen 1 hari, byk nak bertanya khabar mcm2, hal pencen, hal anak menantu, hal cucu hehe

- kteh

lupekanje said...

alaa kteh cayangg... whatsapp takdak ka? kat FB messenger pun blh sembang. takpun tipon ja. Ato...september 16 ni sy gi Peghelih, jom jumpa. Hritu dah jumpa Piah. .

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-