Wednesday, April 17, 2013

Kopi 3 + 1


Kopi 3+1..  memang sedap. Tapi, katanya, tak elok di amalkan.
Apapun, kita manusia ni, memang selalu buat apa yang dikatakan tk elok tu. Orang kata jangan isap rokok, tapi itu gak yang dicarik, suruh jauhi dosa, itu gaklah yang dilalui hari2, kata jangan makan mee segera selalu, itu gak yang sedap dan yg di teringinkan. 
Serupa lah macam minum air botol/tin/kotak.  Dah kata dah, kandungan gula tersangat banyak...tpi... itu gak yang di carik.
Accik ni....ketagih kopi 3+1 ni.  Satu hari mesti pekena sepeket pepagi...hmmmmm... eksperimen diri ke??  Nak tengok penyakit apa yang akan dapat nanti???? Silakan lah wahai accik....kok apo2 hal sok sok...tanggung sendiri.  Jgn nyusahkan orang lain...!!

Sekian.

6 comments:

Hjh Noralenna Abbas said...

Salam acik
Akak suka teh tarik kurang manis, segera punya.

lupekanje said...

accik pun ada gak tu...tpi jarang bancuh. Cuma bila stok kopi tu abis je, baru kuarkan teh tarik segera tu..hehe..

Acik Erna said...

accik..akk memang tak sko minum kopi cik..tak kiro la berapo campo e..3+1 ko..2+1 ko..1+1 (eh ado ko no cam tu accik he he)
pun akak tak suko ..tapi anak no duo memang pominat kopi

lupekanje said...

Accik ni belasah je kak..smuo yg halal accik tolan.

Irfa said...

saya jarang minum 3 in 1
kalau milo okey la lagi
kalau nescafe..pening sepanjang hari

lupekanje said...

accik kureng sikit milo ni. Suka gak kat nescafe sbb ada rasa pepait tu...kepahitan dalam penghidupan adalah hiburan yg mewarnai hayat ini...eeewah.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-