Friday, June 15, 2012

Larian lagi (2012)

Ini larian pertamaku untuk tahun ini. Ekiden Run 2012 di Putrajaya.  Berkemungkinan yang terakhir... macam tak ada mood dah.  Saya siap membeli Performance Drink Shaklee atas nasihat blogger Ibu, Hebatkan..  memandangkan usia semakin meningkat dan kecepatan merasa nikmat keletihan dan kecungapan. 


Mula-mula tak mau masuk, tapi atas pujukrayu kawan-kawan yang perlukan bantuan, mencukupkan ahli kumpulan, maka masuk jugaklah.  Dengan latihan ala kadar setakat kemampuan badan.

Selepas subuh di hari kejadian, saya dah berada di tempat yang ditentukan, memang tk sangka mulanya awal juga.  Bas siap menanti membawa ke Checkpoint2 larian ini.  Ye.. Ekiden Run larian berkumpulan, macam pass batton jugak. Sekumpulan 5 orang. Saya pelari yang ke lima.  Terakhir.
Tekedek2lah makcik berlari...bila penat, makcik berjalan je la.. janji berjaya sampai ke garisan penamat dan berjaya dapat sijil dan medal gitu.. hehe.

Tengokla gambar yang En. Rizal rakamkan di atas.  Muka yang merah padam tu, Acik lupekanje ler tu.  Baru tamatkan larian, terus ambil hadiah dan bergambar.  Hongeh raso eh... apapun, moral of the story, kita perlu amalkan hidup sihat.  Niatlah memasuki event seperti ini, untuk kesihatan, bukan semata-mata mengumpulkan medal dan sijil.

*Lama tk update...dah makin slow...dan slow..dan slow...sama macam larian acik tu..tpi belum juga mahu berenti.  Sebab memikirkan usia ini juga pasti akan sampai ke penghujungnya pada bila-bila masa, tak tahu bila.  Apakah yang lebih baik ku coretkan di sini, kerana sekiranya saya ini tiada lagi di dunia ini, pastinya coretan-coretanku akan jadik tinggalan.  Saya perlu pastikan yg ditinggalkan ini adalah sesuatu yang baik, yang tidak akan menjadi keaiban dan kutukan pembaca setelah saya tiada.  Sebaliknya akan mnjadi sesuatu amal jariah untuk dikongsi dan di amalkan pembaca yang akan sekurang-kurangnya membantu saya di akherat kelak.  Itu lah sbnya....ya...sebab saya semakin takut mati.  Dik kerana amal yang kurang. Huhu..

2 comments:

Hjh Noralenna Abbas said...

Slow n steady, acik. Teruskan nukilan.

lupekanje said...

insyaAllah kak Nora...mengensot-ngensot nih..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-