Dulu kalu tak larat sgt nk gi kije, teman amek je coti rehat. Gitu ler keadaannya dalam tempoh 6 tahun itu. Bukan senang jadi kakitangan kajaan, nk dpt MC sesuka hati. Heran juga bila org lain senang je cuti sakit..tpi acik payah je. Mungkin tiap kali gi klinik, tk reti buat muka orang sakit kot.
Hmm..apa pun, tima kasih lah kat En. Azhar yg prihatin kat acik ni hah. Kaki teseliuh, pehtu kaki kiri lak tu.. drive keter manual, maka dapat ler MC sehari... Alhamdulillah.. La ni dah sihat..tpi kena rehat.
Orang tua la katakan. Kalu sakit bab urat sendi dan tulang ni, memang makan masa la nk sembuh.
Yelah...ngkorang tua nnt tau la camne..

Akhirnya dapat juga catatan first time dalam sejarah, ye Acik?
ReplyDeleteHehehe... lama juga tak amik MC... tak bagus amik MC biarpun benar benar sakit... ianya memburukkan rekod untuk kenaikkan pangkat...
ReplyDeleteye kak Nora..sejarah kije kat sini la..hehehe
ReplyDeleteJeen, ya ka? tk MC pun tk nenaik pangkat nih.haha.
Memang la tak mc mungkin tak naik pangkat... hehehe... tapi kalau ada pilihan kenaikan, dia tolak la markah tu...
ReplyDeleteboleh frame kan tu... hehe
ReplyDeleteacik..
ReplyDeletemasa peknen saya mc boleh tahan gak
skrg dah keje opis susah sikit nak mc..takde alasan ;)
mc kerajaan tu banyak stf kami kena buang sbb beli mc palsu..staf klinik buat duit jual mc ni.sedih betul
zino..mmg rasa nk frame kan je...bukan senang nk dapat.
ReplyDeleteIrfa .. gitu lah...apa2pun kejujuran diri masing2. Staff klinik dan diri kita. Kena igt, apa yg kita buat, malaikat kiri kanan catit...Allah Maha Melihat. Rezki takut kurang berkat.. Sbb kalau MC, pendapatan tetap diperolehi...klu MC tipu, pendapatan itu adalah pendapatan hasil penipuan hari itu..kan..berkat hilang..darah daging tercemar sudah, dik hnya kerana sekeping MC.