Sepanjang minggu ni saya sangat payah mahu rasa lapar. Adakah kerana mggu menstrual? Atau kerana seronok sangat buat kerja yang ditinggalkan oleh rakan sepejabat yang memasuki gerbang perkahwinannya hari ini... oh...sebelum terlupa, nak ucapkan 'Selamat Pengantin Baru' buat blogger Orchid Bloom yg juga rakan sepejabat dan rakan sepemantauan yang merupakan duta Carrefour Alamanda... naik pelamin hari ni. Selamat menghadapi indah dan ujiannya di alam rumahtangga....selamat semua... hehhe
Blog rakan sepejabat smuanya dah besawang. Semua sibuk. Sibuk macam-macam hal. Tak sempat nak update blog. Dan jugak mungkin sebab sejak pejabat pindah ke aras baru ni, tempat duduk mereka yg amat tidak strategik untuk berfoyer-foyer di blog.
Macam saya ni, tader alasan untuk tidak update, cuma alasan, malasss.!!!
Eh...tadi cerita pasal lapar kan...sambung smula...
Ye..sepanjang minggu saya bekerja sungguh-sungguh. Hingga waktu rehatpun buat kerja. Cover kerja si Orchid Bloom dan kadang-kadang tepaksa cover jugak jiran di sebelahnya, si Mastura yang juga bercuti. Lebih seronok lagi, macam semalam, Jumaat, saya telah berjaya mencover 3 orang punya kerja...temasuk kerja sendiri, 4 orang punya kerja apabila sorang lagi blogger di opis saya ini, si Yana aka Kuwa-kuwa, bercuti sakit kerana cirrbirrr.!!! Anda mampu???? hahahha...
Sebab itu lah berpagi-pagi saya membaca doa Allahummayassir Wala tua'ssir seperti yg saya catatkan di status FB saya hari itu....mohon agar adalah hendaknya rakan-rakan FB yang menolong mengaminkan...
Alhamdulilllah...memang Allah telah mudahkan kerja saya kemarin itu. Hari ini, sabtu, saya ke opis juga, utk menghabiskan sedikit lagi kerja yang kemarinnya tidak sempat saya selesaikan.
Dari pagi, setakat sarapan kopi O dan sedikit (err...sebalang) kerepek pedas... dan saya bekerja sehingga pukul 4 petang tidak langsung terasa lapar.
Namun bila sampai di rumah, keinginan untuk menjamah nasik terus menerjah ke minda dan berjangkit ke perut. Sangat pantas!! Lalu segera menenggek nasik, dan menggoreng ikan kering. 15 minit ! Segalanya siap... lalu nasik dicampur dengan marjerin kurang garam, Naturel, sedikit garam (dah marjerin tu kurang garam kann...) dan the ikan kering...yg juga masin...errkkk...
Tiba-tiba nak makan macam taim kekecik dulu, marjerin Planta campur sedikit garam dan gaul dengan nasik panas...lalu makan begitu sahaja....fuhhhhh..nikmatnya, macam makan nasi minyak tekauuu..!!
Tapi kat rumah ni tader Planta pulak. Hmmm..apa pun boleh...
Pantas je....habis sepinggan penuh. Alhamdulillah, kini perut kenyang sudah. Keras semacam..heheh. Sekali lapar, makan apa pun sedap kan..macam tu lah agaknya mereka yang kebuluran di negara-negara miskin sana. Sekali mendapat makanan, walau apa sekalipun, sangat menikmatinya. Rasa tidak penting, sasaran hanya untuk mengenyangkan perut. Rasa sedap adalah apabila sedang lapar. Subhanallah, Alhamdulillah, Allahu Akhbar..!!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
acik..tibo2 akak pun teringin..memang dulu2 suko lotak margerin kek nasi..kono nasi paneh tengok majerin tu cair..alamak sodap boto raso e,akak makan ngan tolo goreng
ReplyDeleteelok tak raso lapa ni cik. Tu cara diet semulo jadi kehkeh..
ReplyDeleteKak Erna,
ReplyDeleteSodapkan..yg yo eh taim tongah lapar...laju yo abih eh..
Ibundo,
Tu lah...tpi minggu ni asik raso lapar yo lak...camno tu kak?
acik..
ReplyDeletelama x makan camtu.kalau nasi sejuk melekat-lekat kat tangan.hehe
terkejut tadi,igtkan meja acik yang serabut itu
hehe...irfa pun pnah buat centu ye...? kekdang terai gak gaul dgn nasik sejuk. Gitu lah jadiknya..lol
ReplyDeletetakde la nk serabutkan meja centu..nnt black list lak nama..haha