Saturday, December 10, 2011

Bila lapar

Sepanjang minggu ni saya sangat payah mahu rasa lapar.  Adakah kerana mggu menstrual? Atau kerana seronok sangat buat kerja yang ditinggalkan oleh rakan sepejabat yang memasuki gerbang perkahwinannya hari ini...  oh...sebelum terlupa, nak ucapkan 'Selamat Pengantin Baru' buat blogger Orchid Bloom yg juga rakan sepejabat dan rakan sepemantauan yang merupakan duta Carrefour Alamanda... naik pelamin hari ni.  Selamat menghadapi indah dan ujiannya di alam rumahtangga....selamat semua... hehhe

Blog rakan sepejabat smuanya dah besawang.  Semua sibuk.  Sibuk macam-macam hal.  Tak sempat nak update blog.  Dan jugak mungkin sebab sejak pejabat pindah ke aras baru ni, tempat duduk mereka yg amat tidak strategik untuk berfoyer-foyer di blog.

Macam saya ni, tader alasan untuk tidak update, cuma alasan, malasss.!!!

Eh...tadi cerita pasal lapar kan...sambung smula...

Ye..sepanjang minggu saya bekerja sungguh-sungguh.  Hingga waktu rehatpun buat kerja. Cover kerja si Orchid Bloom dan kadang-kadang tepaksa cover jugak jiran di sebelahnya, si Mastura yang juga bercuti.  Lebih seronok lagi, macam semalam, Jumaat, saya telah berjaya mencover 3 orang punya kerja...temasuk kerja sendiri, 4 orang punya kerja apabila sorang lagi blogger di opis saya ini, si Yana aka Kuwa-kuwa, bercuti sakit kerana cirrbirrr.!!!  Anda mampu????   hahahha...

Tak la sampai camni teruknya...  Gambar hiasan semata ini ditaja oleh Pakcik Google.

Sebab itu lah berpagi-pagi saya membaca doa Allahummayassir Wala tua'ssir seperti yg saya catatkan di status FB saya hari itu....mohon agar adalah hendaknya rakan-rakan FB yang menolong mengaminkan...

Alhamdulilllah...memang Allah telah mudahkan kerja saya kemarin itu. Hari ini, sabtu, saya ke opis juga, utk menghabiskan sedikit lagi kerja yang kemarinnya tidak sempat saya selesaikan.
Dari pagi, setakat sarapan kopi O dan sedikit (err...sebalang) kerepek pedas... dan saya bekerja sehingga pukul 4 petang tidak langsung terasa lapar.

Namun bila sampai di rumah, keinginan untuk menjamah nasik terus menerjah ke minda dan berjangkit ke perut.  Sangat pantas!!   Lalu segera menenggek nasik, dan menggoreng ikan kering.  15 minit ! Segalanya siap... lalu nasik dicampur dengan marjerin kurang garam, Naturel, sedikit garam (dah marjerin tu kurang garam kann...) dan the ikan kering...yg juga masin...errkkk...

Tiba-tiba nak makan macam taim kekecik dulu, marjerin Planta campur sedikit garam dan gaul dengan nasik panas...lalu makan begitu sahaja....fuhhhhh..nikmatnya, macam makan nasi minyak tekauuu..!!
Tapi kat rumah ni tader Planta pulak.  Hmmm..apa pun boleh...

Pantas je....habis sepinggan penuh.  Alhamdulillah, kini perut kenyang sudah. Keras semacam..heheh. Sekali lapar, makan apa pun sedap kan..macam tu lah agaknya mereka yang kebuluran di negara-negara miskin sana.  Sekali mendapat makanan, walau apa sekalipun, sangat menikmatinya.  Rasa tidak penting, sasaran hanya untuk mengenyangkan perut.  Rasa sedap adalah apabila sedang lapar.  Subhanallah, Alhamdulillah, Allahu Akhbar..!!

Gambar tajaan Pakcik Google gak.

5 comments:

Acik Erna said...

acik..tibo2 akak pun teringin..memang dulu2 suko lotak margerin kek nasi..kono nasi paneh tengok majerin tu cair..alamak sodap boto raso e,akak makan ngan tolo goreng

ibundo said...

elok tak raso lapa ni cik. Tu cara diet semulo jadi kehkeh..

lupekanje said...

Kak Erna,
Sodapkan..yg yo eh taim tongah lapar...laju yo abih eh..

Ibundo,
Tu lah...tpi minggu ni asik raso lapar yo lak...camno tu kak?

Irfa said...

acik..
lama x makan camtu.kalau nasi sejuk melekat-lekat kat tangan.hehe

terkejut tadi,igtkan meja acik yang serabut itu

lupekanje said...

hehe...irfa pun pnah buat centu ye...? kekdang terai gak gaul dgn nasik sejuk. Gitu lah jadiknya..lol

takde la nk serabutkan meja centu..nnt black list lak nama..haha

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-