Monday, April 21, 2014

The Plane...the plane...

Dah 44 hari pesawat MH370 hilang.  Rasanya sedikit sebanyak ianya meninggalkan kesan juga pada mereka yang hendak menggunakan khidmat kapalterbang untuk ke sana ke sini.  Hanya kerana terpaksa, naik jugak lah. Tpi masa naik tu, mesti dup dap dup dap.  Mengucap banyak2. Meninggalkan pesanan sepatutnya kepada waris.

Tak?  tak ada kesan?  betul la anda tak amek iktibar atas apa yang telah berlaku. ..

Sejak peristiwa hilang tanpa kesan tu..agaknya pilot pun sangat berhati-hati nak drive kapalterbang..err...drive kan?  Berturut2 pulak berlaku kemalangan dan kecemasan di laut dan udara. Kita pasti tidakkan menduga bila kemalangan akan menimpa kita.

Accik dah lama tk duk ateih kapalterbang.  Tak ada nak ke mana-mana.  Harapan accik ni, moga yang hilang akan dapat juga ditemui. Tak kira lah dalam apa keadaan. Masih boleh menaruh harapan agar mereka semua selamat kan?  Tak ada yang mustahil dalam hidup ini.  Allah maha penentu segala. Allah akan jadikan apa yang Ia mahu...walaupun kita rasa mustahil.  Kun fayakun...
Teruskan berdoa dan mengharap.  ...

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-