Saturday, May 31, 2008

Kereta Baru

Ni entry pertama...aku tk bagi salampun kat blogger kan... heheh..salam ahlan wasahlan.... Hari ini sebelah petang, Cik Ida tipon, ajak aku pi amek keter baru dia kat Seri Kembangan. Seronok gak aku. Setelah sepanjng bulan ni otak aku agak serabut bersabut dengan masalah . Kereta baru dia da kuar...dan dia mahu aku merasmikan keter tu...sbb dia cam tk yakin nak bawak. Maklumla...seblm ni dia bwak keter Kancil....kecik skit...dibanding keter Proton yang baru ala-ala keter executive gak nih.

Hari tu, aku dah naik keter ni...keter Hani...masa gi pekse KPSL kat Matrade. Masa tu aku rasa sonok betui. Bezanya, keter dia auto. keter Cik Ida manual. Sepanjang jalan aku dok merapu dngan Cik Ida. Tersebut la citer masa mulut aku yang lazer ni mengutuk orang yang bawak keter auto....hehehe...Cik Ida dok gelakkan aku. Masa tu, aku lupa nak pakai tapis santan kat mulut aku...sesedap rasa aku kata..." Saper yang pakai keter auto tu buduh...." hahahah...

cik Ida kata...ha...tu lah Kak Cah..cakap tk pandang kiri kanan...kat opis tu, ramai yang pakai keter auto... Mapuh aku..hahaha... sebenarnya ayat aku tuh tk abih lagi.. aku bukan sengaja nak kutuk orang yang pakai keter auto..sambungan ayat tu... "sebab, orang yang dari awal dah guna keter auto...biler suh bawak keter manual...dah tk reti.

Kalu jadik apa2 kat keter auto tuh....suh pinjam keter manual...komfem tekial-kial gak nak bawak keter manual tuh...tapi org yang bawak keter manual...klu suh bawak keter auto...kejap jer...rasanya dah boleh biasakan..." heheh...mahapla ye..pemandu2 keter auto. Acik tk sengaja. Sebena nya sonok bwak keter auto ni...kaki jadik malas...hahahaha..

Dah la bodoh...malas pulak tuh....huhu...terukla aku kener belasah ngan driver keter auto pasni... Tulunnnn...tulunnnnn.... Ala...acik ngaku lah..senornya acik yg tk mampu nk beli keter auto...memacam la cakap nk pujuk ati....kehkehkeh.. Actually, serious nih...acik ni kaki rempit....so, biler org kata, keter auto payah nak pick up...acik pecaya jer.... lagi satu, org kata, keter auto kuat guna minyak...dan klu rosak....makan ribu nk repair... Sebab tu acik tk tepikir nak beli keter auto...ye lah..acik semekin, makan semekut. Tapi acik dah biasa bawak keter auto pun... Insyaallah...tk dak hal punya.

Bawak keter orang la... acik bawak Vios Yati masa gi UPSI bulan 4 aritu...fuhh....not bad. Pehtu, dulu masa arwah Tok mat masih idup, aku diberi kepercayaan bawak keter Spectra dia..masa antar Zirah ke MRSM Pontian.... puas la aku lanyak...hehehe.. Tadi, bwak keter manual Proton baru ni...aku kekok gakla...sbb suis lampu dia belah kiri la pulok..lampu isyarat pun kiri lah.

Wiper lak belah kanan. Cam tu gak tangki minyak, belah kanan...keter Iswara AB aku belah kiri... asik tesalah je tgn aku ni memutar biler nak bagi signal. Ruangan keter belah dalam agak luas. Bonet pun luas gak...karpet sampai ke dinding.. Selesa la naik keter tuh.

Sampai kat stesen minyak, baru aku serahkan pd Cik Ida keter tu...dia bawak berani-berani ayam...bila dah setat jalan...bru dia tau cam ner rasa sedapnya bawak keter baru dan keter power steering lak tuh...kancil dulu steering tk power... Dia cepat confident...best kan...hehhehe...klu tk, lama la akukener amek kontrak jadik drebar tk rasmi Cik Ida...hahhaha...jgn marah Cik Ida. Yang pasti....aku lah perasmi kereta tu... tima kasih, sebab banjer aku makan kat SOHO tadi...dan tima kasih sbb tulun rengankan tekanan pasaan aku. I'm so happy.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-