Friday, March 1, 2013

The Lake House

 
Sebabkan terlalu banyak simpan cerita, sampai lupa nk update kat sini. Tajuk tu, hanya tajuk, tak ada kaitan dengan movie lakunan Sandra Bullock dengan Keanu Reeves hero hensem tu ye... Gambar-gambar ini menunjukkan aktiviti acik tahun lepas. Bulan sepuluh kot...dah lupa. Kesinambungan entry Coklat itu sedap tahun lepas. 
 


 Orang Pahang mesti tau kat mana ni...  ya..Esplanade/Benteng di Kuantan Pahang..tempat memancing ikan dan orang..hehehe

Masa kami gi ni, ada pertandingan mancing kat situ. Jadi, tak boleh lah nak mencampakkan mata kail pancing keramat acik ni ha..berpeleseran je la dengan kawan acik si Laila dan anak2nya.



 Memancing dengan kawan sepengajian kat depan umah dia.
 

 
Ni depan umah kawan acik, Laila .  Cantikkan...mnjadi idamanku utk tinggal di rumah tepi tasik begini... heavennnn...
 
Kat tepi tasik tu, ada jugak pokok periuk kera ni.... bebaik..kang di gegetnya... :)
Berposing tepi muara sungai Pahang ini....
 
Ok..jangan tanya accik dapat ikan ke tidak.....langsung tk dapat, walaupun memancing di tasik/lombong yang sebesar2nya ni..! Janji puas hati dapat memandu sorang diri dari Putrajaya ke Kuantan untuk pertama kalinya !!  :)
 
Sekian.

6 comments:

Hjh Noralenna Abbas said...

Seorang yang penyabar suka memancing.Akak tak suka.Tak sabar!

lupekanje said...

kak Nora ... hobi yang melekakan..:)

kin said...

Papa kin dan suami minat memancing, kin cepat bosan plak... hehehe

lupekanje said...

Kin..bukan smua orang boleh sabar dan sronok pegi memancing...
Acik ni puas je klu dpt duk di gigi air, merasakan ikan memakan umpan, walopun ikannya tk mengena. Tpi lagi la seronok klu dpt ikannya...huhu..

Irfa said...

dapat ikan patin tak?

lupekanje said...

tader la Irfa...:( tak apa...nnt accik gi cuba lagi..kali ni mesti bawak macam2 umpan utk goda ikan2 tu..heheh

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-