Monday, January 21, 2013

Burung kelicap

Susah jugak nak tangkap gambar burung dgn menggunakan kamera cokia ni...
akhirnya berjaya tangkap gambar burung kelicap yang jinak tak takut manusia ni.

Ni bukan burung yang kena ikat ye.. yg bunyik aaakkk...aaakk...aakkk tu... hehe
nak jugak sebut isu terkini tu...

8 comments:

Kak Lia said...

lama tk menjengah di sini....

Juju said...

Lama menyepi nek chah...cantik hasil tangkapan gambar

Juju said...

Lama menyepi nek chah...cantik hasil tangkapan gambar

lupekanje said...

Kak Lia..trima kasih, dtg menjengah. tuan nya pun jarang nk jengah..hehe

Juju @ Pn Liza...gitu lah.. mood dah lari..puas akak gi kejar

izawani said...

rajin betul mengendap....

lupekanje said...

Izan...heheh...kebetulan je tu.

Irfa said...

bunga ke?igt yg merah tu cili padi.hehe

lupekanje said...

burung kelicap tu irfa...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-