Cuti Tahun Baru Cina lepas acik telah meluangkan sedikit masa untuk menunaikan hasrat terpendam pergi memancing. Dah lama tk mancing, last sekali masa gi ke Pulau Asam 2 tahun lepas kalu tk silap. Bulih refer kat pos
Fishing Trip kat sini.
Kali ni acik pergi memancing di Tanjung Dahan, Kuala Linggi, Melaka. Kat kawasan chalet Desa Balqis yang sungguh permai tempatnya.
Kekangan masa menyebabkan acik tk dpt nak cerita panjang. Sangat busy di pejabat, sementara buat masa ni, PC di rumah buat hal. Hantar repair. Kalau rajin, acik panjangkan cerita ni. kalau tak, tengok je lah gambar yg acik uplod ni je.
 |
| Subuh2 lagi dah start lontar joran. Hasilnya, lumayan... |
 |
| Dapat ikan remang.. |
 |
| permandangan yang indah waktu matahari terbit. |
 |
| lagi, permandangan ciptaan Ilahi untuk di syukuri. |
 |
dan lagi...Subhanallah...Alhamdulillah.
|
Nak story sikit. Malam nya, masa acik menunggu ikan memakan umpan, acik sering mendongak langit, menikmati panorama malam, yang menyaksikan bintang-bintang bertaburan dengan amat indahnya. Sungguh indah. Semua galaksi-galaksi tempat Sheikh Muszaphar lalu masa terbang ke angkasa lepas hari tu, acik dapat tengok. Dan, acik dapat lihat 3 kali bintang berekor melintas. Kata orang... makbul doa kalu berdoa ketika melihat keadaan yang sedemikian. Betui ka???
Apa2pun, Acik enjoy sangat trip mancing kali ni. Kalau panjang umur nak pegi lagi.
acik..rajinnya acik memancing..dapat ikan pulak tu..
ReplyDeleteakak tak pernah buat pi mancing tu cik..tapi selaalu dapat ikan hasil pancing tu..
kadang2 abang hantar..kadang2 anak sedara hantar..
memang sedap bila dimasak..ikan segar..
zman sekolah2 dulu je mancing kat lubok ambun belakang rumat erna tu hehe.. lepas tu mancing kat pasar je hehe
ReplyDeletesodap mancing kalau dapek ikan. Haritu balik kampung akak ipar masak gulai baung yang abang pancing. sodap amek lah.
ReplyDeletecik.. borapo haribulan poi. lupo lak.
kak erna,
ReplyDeletepuas ati dpt gi..dpt duk tepi pantai ..dpt tgk matahari tenggelam dn timbul..dpt rsa sendiri bila ikan sentap tuh..
zino,
kokocik acik pun suka mancing kat sungai bakang rumah... ikan cenonit je dpt..
kak pah,
baung mang sodapp...lamo tk makan baung..masak lomak cili api..MasyaAllah..hingga menjilat jari...
gi 24 ni kak...tk lama dah lgi.Doakan sampai jugak.