Friday, July 5, 2019

NOTA FB untuk simpanan 3


Susah dan senang..

Syukurr...Alhamdulillah.

Sakit dan sihat.....syukurr....Alhamdulillah...

panas dan sejuk...syukurr ...Alhamdulillah...

Muda dan Tua...syukurr ...Alhamdulillah...

Kaya dan miskin...syukur...Alhamdulillah...

lulus dan gagal...syukurr...Alhamdulillah...

menang dan kalah..syukur..Alhamdulillah...

Hidup dan mati...syukur...Alhamdulillah...

Accik Cen
July 25, 2010 ·


selalu juge..
tapi bile ingat dose..
insap seketike...
esok luse lupe semule...
ada kale suke suke...
ada kale...nanges beduke..
entah lee..
nak cerite
pun tk gune
citer suke pun org tk suke..
citer sedih pun orang mengate..
entahape hape...
jadi skrg aku dok mengange ..
tak tau nak kata ape...
Accik Cen


as you think of...

I'm not as good as I wanted to be,

I dont have any bungalow to stay in..

I dont often eat in big rstaurant, even in the food stall on the steet,

I dont go shopping

but prefer to go fishing...

I do love singing..

until its raining.

Accik Cen
Cemburu itu sesuatu yg amat bahaya untuk dijadikan teman. Kerana cemburu, hati tidak tenang. Kerana cemburu, kasih akan terbuang. Cemburu, mungkin buktinya sayang. Simpan cemburu anda, sebagai pengikat kasih, bukan pencerai sayang.
KC 
Accik Cen
February 10, 2010


Mentari dan awan penceria alam.....
Mentari ku damba...
Hujan ku perlukan...
Tanpa mentari, siapalah langit,
tanpa hujan, siapalah bumi..
Langit dan bumi persinggahan kami.

Accik Cen

manusia yang selalu bersangka buruk tidak akan hidup dalam tenang. Sentiasa lah bersangka baik...terutama kepada Allah.
Jgnlah kamu berpecah belah...kerana berpecah belah itu tidak akan mendatangkan keuntungan kepada sesiapa pun...selain dari kerugian kepada diri sendiri.
(ingatan buat diri yang slalu terlupa)... maafkan akuuuu....

Accik Cen




Bukannya mudah..
senang je..
mudah..
kacang je...
boleh lepaskan gitu aje
boleh lupa sekelip mata...

hmmm...
aku tahu..
mereka sebenarnya tidak lupa..
kerana sukar tuk melupa
kerana mereka bukan pelupa

aku?
aku belum jadi pelupa
untuk mereka
tapi klu dah tk diterima
apakan daya

Accik Cen
July 31, 2010 ·


aku yg kerdil. kekdang terluper...
ingin menggapai bintang di langit..
ingin mendamping merak di kayangan...
sedih pilu bila ku sadari..
aku hnya pasir di dasar lautan
aku hanya gagak di dalam hutan..

Klu lah aku dpt merasakan begini denganMu ya Allah..
Daripada aku membandingkan diri dgn manusia ciptaanMu.


kadang-kadang
Seringkali apabila kita jumpa seseorang yg dah lama kita tak jumpa, kita sgt excited.  Seronok.  Tapi rupa-rupanya ada juga manusia yang tk macam tu. Tak seronok. Tak excited pun bila kita jumpa dia...atau bila dia terjumpa kita.  Mesti ada sebabnya kan. Apakah????

Mungkinkah sebenarnya dia tak mengenali kita..atau kita salah orang???? hehehe..

Accik Cen
December 19, 2010 · 



No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-