Friday, October 15, 2010

Ke puncak jaya

9hb Oktober 2010. Awal lagi dia dah bersiap.













Dah sampai.. di tempat letak kereta. Waktu ni, dah ramai yang dah tiba bersama keluarga masing-masing. untuk.....





















Ye...
Akhirnya anak acik si Nur Zayani berada di kemuncak pengajiannya (stakat ni lah..)


















Sangat gah rasanya ketika itu. Mesti sama juga yang mereka ini rasakan ketika melangkah masuk beramai-ramai ke ruang dewan yang menanti. ...!!!
Tunggu chanselor..naib chanselor..dll ....debor lagi...







Konvokesyen UPM ke 34. (2010)













Konvokesyen UPM ke 27 (2003)














Cuba tengok gambar dua gambar ni..... kami dua branak, salam orang yang sama....di dewan dan pentas yang sama....
Yang lain, cuma umur... dan tahun gambar diambil.
Ye.. 8 tahun lepas, acik duduk di dewan yang sama, sebagai penerima...tahun ni sebagai penonton, menyaksikan anak yg terima ijzah pulak. Kejap je masa berlalu kan...















Ini Raimi, kawan Yanie yg jadi fotografer kami aritu...gigih memetik punat kamera sony nya. Mengambil gambar posing merapu anak2 acik.


Dalam dewan tk bleh amek gambar. Kena tunggu lepas upacara tamat, baru lah bergambar sakan.




Konvo dan bunga + Bear tak boleh dipisahkan. Tapi masa acik dulu tader pun org bagi bunga bebanyak camni...huhu...nak gakk..nak gakk..











Dengan nenek tersayang.














Aksi wajib....baling motar.





















Dengan ummi dan adik beradik

Ulasan berita bergambar;
Acik bersyukur, akhirnya anak yg ini berjaya mendaki menara gading ini ...dan akan diikuti oleh adik-adiknya, insyaAllah. Moga segala kebaikan buat mereka, dijauhkan dari kejahatan dan kesusahan serta moga diberi ketabahan utk melalui kehidupan yang lebih mencabar setelah meninggalkan alam pelajar ini.
Tinggalkan kampus, tk bermakna tamat sudah zaman menuntut ilmu. Setiap hari, kita akan mempelajari perkara baru dalam hidup. Sylibus nya tk menentu. Akan di pelajari bila2 masa. Belajarlah cara menyelesaikan setiap persoalan penghidupan yang akan terus mendatang dari masa ke semasa.
Sekian.

8 comments:

Kak Nora said...

Tahniah ibu dan anak: Acik dan Nur Zayani.

kakpah said...

tahniah pada yani. akhirnya berjaya juga menerima 'segulung' ijazah. erk.. mana ada pakai gulung lagi kan? tahniah juigak pada acik yang telah berjaya menjadi ibu yang membentuk anak cemerlang. cewah....
cik, dorang cakap dalam dewan takleh ambik gambar. Kau donga cakap dorang buek apo. Buek macam kakpah. dengan selamber derk nya snap snap snap. (duduk bolakang bolehlah kan?)

yani, taknak bolanjo cikpah makan sate ko hiii..

lupekanje said...

Mekasih kak Nora...

Kak Pah - Yani kato...joommm. Da lamo tk makan satey ngan kak pah kann...

kak Erna said...

acik..tahniah ..anak dan mak..
terharu pulak acik eh..
tah napo2 akak ni..tu pun nak sodeh kan..

lupekanje said...

Mekasih kak Erna. Akak sodih apo kak...? jgn sesedih kak....mari kita begumbiraaa...hehhe..

iina said...

Congrat pada anak acik tuh kak.. poei konvo mmg best ahh.. lamo dah tak poei.. acik sihat ko?? lamo nar tak singgah sini kan.. ;)

Tijah said...

tahniah dik. tahniah kak..

lupekanje said...

iina...a ah..acik pun lamo tk poiee jnjalan kat umah sesapo kat blog nih...klu ado pun, kat umah yg rajin mengomen kt sini..tupun jarang..hehe...angin kus kus..
Acik sihat je..mekasih iina..


Tijah.. mekasih dik...kau apo kabar jah..?

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-