Sunday, November 1, 2009

makan-makan

Akhirnya acik pegi jugak ke rumah sepupu acik di Bukit Jelutong itu....do I have choice??? udah emak acik nak mintak hantarkan....maka tepaksa memberanikan diri... alerr..konvoi dengan kakak acik.. aper kes nk memberanikan diri kannnzz.... Dia yang sesat...acik lak yang jumpa rumah dulu..... bepandukan GPS.. sms yg tuan rumah berikan. Belum mampu lagik nak guna GPS okeh..murah mang murah...haa...saper yg kata murah tu, silerkan beli satu utk acik...heheh Acik cuma agak2 je...sbb nampak keter parking berderet...nampak pak lebai... acik terjah lah. Kalu salah, salah lah..hehe Dalam banyak2 ruangan yang cantik dalam rumah tuh...cuma satu tempat je yang menarik perhatian acik... Ruangan CYBER CORNER... di situ ada 5 PC/laptop ..satu untuk setiap orang anak2 ...ada 5 orang anak. OK Fazlur....next time make it more.... senang kalu acik datang, boleh acik ber FB dan berblog kat sini...hehhehe.. Bebudak yang dah kenal IT, dan tahu menggunakannya, semua bertumpu kat sini juga...termasuk orang tua ini...yang mengambil gambar ni lah..mana lagi...ekekeke..

Macamanapun, acik suka ruangan wakaf di tepi rumah... boley lepaks2.... kerusi kayu jati yang di sediakan di situ memang amat selesa klu duduk2 bual2 minum2 dengan geng2 blogger...errr.. *cam rumah haku fulak... hehhe Di hiasi dengan kolam ikan yang permai... taman yang damai...membuat acik jadik mamai di situ....tang kolam tu tak teringat lak nak amek gamba... sbb sibuk makan kripap pusing. Tuan rumah, emak mereka dan adik beradik dan istri2 setiap mereka temasuk bibik2 mereka amat ramah tamahnya melayan kami dan tetamu yang datang... makanan....mmmm..syedap jugak...laksa johor, nasik lemaks...kue lopez, kue bakau...dll..

Bukan main emak dan kakak acik ni beborak dengan Zurin.... cam biasa, acik duk tepi je...tu citer orang2 tuha...jangan nyampukk...!! Tak lepas peluang untuk posing..kat tangga pun jadikk.. model yang paling tua...acikla..haha..tk sedar diri.. Ini adik tuan rumah... Farid... dia buat cukur jambul anaknya...tpi acik tk sempat hadir...sbb telewat sampai... so, tadapat la amek gambo org merhaban...camner pun, dia relakan acik amek gamba dia..dan dia amek gamba acik...nanti letak kat Facebook ye...heheh.. Lepas Fazlur dan Farid babai kami, acik terus jalankan tugas acik sebagai supir, mengantar mak acik balik rumah...balik kamfung....sebab saper lagik nak antar...klu bukan acik...anak yang solehah gitu.. dah dekat seminggu emak acik duk rumah acik. ..dengan buhsannya dia.. Acik hajak dia brenang, dia tanak...acik hajak dia men badminton, pun dia tanak...acik hajak dia main boling, pun dia tanak...hajak jogging, lagi la dia tanak. Dia asikla risaukan hayam dia kat kampung. Ingat nak bukakkan akaun facebook untuk dia...tapi tu lah..dia tak minat... PC kat kamfung tu berabuk tk di usiknya..hmmm.. gilo acik ni kanns...haha.. Acik bukan tk suka dia duk umah acik lelamer....tpi acik risau...nnt dia rasa dia cam bibik lak..sebab dia asik duk dapur, mengemas rumah je... sebab dia buhsan tader nak buat apa kat umah di atas kayangan ni. Acik suker senornya...balik jer dari keje, dah siap minum petang terhidang kat atas meja... tapi..tu lah..nanti dia lak terasa cam jadik bibik acik kan...isk...tak best la.. Mesti emak acik tu rindu bangat kat umah dan pokok2 bunga.. dan hayam2 dia. Sekali pagi tu dia tanya acik.. Kat sini ada orang bela kucing ke? Mana ada...tak boleh bela binatang peliharaan.. Aku dengar bising bunyik kucing bergaduh kat atas malam tadi... Tak lah nek....tu tepon adik yang bunyikkkk.... si Hazirah menyampuk.... hahaha....acik rasa nak gelak goling2.... Jadinya, acik di kampung sehingga petang menjelang. Lantas, tidak berkesempatanla acik nak ke rumah Kak Pah yang buat kenduri kawin anak dia....mahapkan acik kak pah ye...sok2 klu anak kak pah yang lain kawin, acik datang...insyaAllah...jangan marah kak pah yekk..heheh.. *mesti kakpah tu kata acik ni asik carik alasan je takmo gi umah dia...err..err.. cenggini lah orang single cam acik ni kak pah..perancangan harian tidak menentu...tk leh nk plan awal...sebab segalanya di atas batu jemala hamba.... alasan lagikk.. Sekian, perjalanan hidupku kemaren.

10 comments:

uji6june said...

biasalah Cik, orang2 tuha
macamtulah ... paling kuek
duo ari stengah lah kek umah kito
pehtu .. dia dah mula
resah gelisah
risokan hayamlah, kambenlah, lombulah ..
isok2 nanti kalo kita tuha (eh!
bukan dah tuha ke kita
skang neh? hehehe..)

ko bio betik Cik ..
pi ajak mak main bolin?
berenang takpo laie :D

*

lupekanje said...

uji...
haha...ko jgn lak tepanjat klu omak den goma lak nnt men boling...

Erna said...

salam acik..petamo kali nak bagi komen ni...selalu baco yo..sobab goli ati pulak...macam2 acik ajak omak...sumo e tu.bukan mainan dio, mano deh maun..nasib baik mak acik tak cakap apo2 kan.kok omak akak,maun dimarah he..mesti dio kato..apo kono kau,domam ko...he..he

hanimndroid said...

cik, acik yg tudung putih pogang vid cam tu ko?!

my name is E said...

haisshh!! apesal tak pass kan E satu ker 2 tempat...hehehehe

My Name Is E,

lupekanje said...

erna,
lom ajak lagi tuh..baru bekiro2 nak ajak, klu lamo lagi dio kek sini...haha..
stended eehh...ajak pogi sopping la...
omak acik tk kato domam doh...dio kato... buang tebiat ke kau...!! ha...fadan muko den kannzz..


Hanim,
yo lah tu...acik mang goma duk totongah bebudak...fetuha awet mudo...haha..


Your name is E,
nak yg kat tengah ke..tepi ke..atau koner lot?? hehehe..duk dendiam sebelah acik je lah nnt ye..

kakpah said...

Apo plak nak marah cik oi. Tugas kito ni merancang yo. Jadik ko tak jadik tu bukan korjo kito. (TAPI APASAL AKU GHASO MACAM ACIK CUBO NAK NGELAK-NGELAK YO HA? KEHKEH..)

Cik, mintak maap bebanyak yo cik kalau akak ado tokasa bahaso mo acik sopanjang2 kito bokonalan ni. Nanti-nanti kito poi boronang lai yo. lamo boto tak poi.

Okay, cik. kakpah rabu ni dah borangkat dah.

lupekanje said...

kak pah..sodeh lak donga..ehh..baca kak pah tulis centuh...bkn nk ngelak...mende tk leh nk elak yo..huhu..

klu boleh, nk jumpa kak pah selom kak pah poie..

tpi kok tk sompek...acik nk mintak satu yo..kak pah dan somi dilindungi Allah dan di selamatkan sepnjang jalan pergi dan balik...dan dapek haji mabrur ondak ehh...
itu yo..

Kak Pah tk ndo salah kat acik..cumo,mahapkan acik klu ado salah silap acik kat kak pah yo...halalkan makan minam, kato umpek acik klu ado yo..huhu..sodih la pulak...bilo tah den nk nyusul gi sano..raso klu poiee..acik nk duk sana teruih...:)

cHeRyNa PiReS said...

so, acik tak jumpa kak pah la ye?

* aduiishh...apasal rasa macam best giler baca komen acik dan kak pah. jadi windu ngan family plak jadinya.


*diam*

lupekanje said...

sha,
udah lamo tk jumpo akak acik sowang nih..
err...bukan ke sha duk sama dgn family?????

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-