Tuesday, June 7, 2011

Terjalin kembali

Apa yang lebih membahagiakan, selain dari menyambung silaturrahim yang telah sekian lama terpisah.

Acik tumpang gembira hari ini bila dapat menemukan semula dua orang sahabat yang sudah sekian lama terpisah.  Mesti keduanya sangat-sangat gembira.  (tak gembirapun kata la gembira....) heheh..sebab acik yang lebih2 lak rasa gembira.. lebih doploh tahun, sahabat baik itu, Fatimah Hussin dan Noreha Mahmod...nama mereka...telah terpisah.
Hari ini, dunia seolah2 turut gembira, walaupun mereka hanya mendengar suara.  Kerana selama ini mereka tak tahupun di mana sahabat mereka itu, setelah masing-masing berumah tangga.


Acik pun sebenar salu duk nyebok2 di celah2 diorg bedua ni dulu.  Seronok dulu berkawan dengan diorang bedua.  Acik rindukan wktu remaja...ewwaahh...sudahla ko cik....gi buat kije..!!

2 comments:

Acik Erna said...

acik..tolong la akak pulak..akak ado sorang kawan sekolah dulu yang dah lamo tak jumpo..rindu kek dio..last jumpo 29 tahun dulu..dio datang maso akak kawen..
tak tau la sejak 2 menjak ni akak asek teringat2 kan dio..

lupekanje said...

suker...suker...meh acik tolong carikkan...bagi maklumat pasal dio kat acik...email acik kat shahskn@yahoo.com
Acik akan mintak tlg Pakcik Gugel carikkan...insyaAllah, Allah suka hambaNya yang nak menymbung silaturrahim...Allah akan temukan..
meh...jejak kasih meh..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-